Zawieszenie
: Typowe niemieckie auto - solidne , dobrze wykonane i trwale.
Pierszorzędnie sie prowadzi . Nieco za twarde zawieszenie ( jak na polskie drogi ) .
3,0
Całokształt
Moje pierwsze niemieckie auto , dotychczas jeździłem francuskimi .
Auto solidne , dobrze wykonane , mocne i zwinne , w tej wersji bardzo pakowne , choć spore zewnętrznie . . Znakomite zawieszenie , choć jak na Polskę - nieco za twarde . Wzorowe prowadzenie . Dobre wyposażenie ( mam wersję 2.0 16 V Ghia ze Szwajcarii) .Mogło by nieco mniej palić , zwłaszcza w mieście , ale masa auta i moc robią swoje . Jeżeli można się do czegoś przyczepić - to mnie zabrakło owej francuskiej finezji wykonania i nieco za sztywne zawieszenie . Na równych drogach - rewelacja , ale na dziurach - już czuć każdy kamyk i każdą dziurę . Ogólnie powiedziawszy - na pewno warto Focusa kupić . Warunek - jak w każdym aucie - bezwypadkowość i z dobrych rąk . Najlepiej od pierwszego właściciela .
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny , bardzo trwały i cichy silnik .
Zerowe zużycie oleju .
Niezawodny , nigdy nie miałem z nim problemów .
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra praca skrzyni , choć skoki dźwigni mogły by być krótsze . Niedostępny orginalny olej Forda do skrzyni biegów MTX 75 . Jest to rzadki olej , przypomina olej do skrzyń automatycznych , kolor czerwony .Niedostępność orginału powoduje konieczność stosowania oleju syntetycznego 75W/90- który jednak powoduje nieco cięższa pracę skrzyni w stosunku do pracy na orginalnym oleju . Wbrew instrukcji - wyraźnie warto wymienić olej w skrzyni np. po 130 tys. km .
5,0
Układ jezdny
Na równych drogach - prawdziwa rewelacja .
Wzorowe prowadzenie .
Brak negatywnej reakcji na duże nawet obciążenie auta .
Niestety - na polskich dziurach - już nie jest tak dobrze - czuć każdy kamyk i każda dziurę .
Reasumując - nieco za twarde zawieszenie , choć prowadzenie wzorowe .
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra . Nie mam żadnych uwag .
Choć w wersji Combi - wiadomo - może być nieco gorzej .
5,0
Ergonomia
Wygodne , choć nieco za twarde siedzenia .
Intuicyjna obsługa przełączników .
Wymiana przednich żarówek wymaga zdolności chirurga . . .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie - wzorowe .
Doskonale działająca klimatyzacja .
Jedyny minus , ale poważny - to wymiana filtra kabinowego ( p.pyłkowego ) .
To prawdziwa mordęga - trudna i kosztowna ( uszkadza się przy tej wymianie często mocowanie prawego podszybia - więc do kosztów wymiany filtra trzeba dołożyć jeszcze owo podszybie i orginalną butylową uszczelkę . . .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i przestronnie .
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie , zarówno silnika , jak i nadwozia .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż . . . Na trasie nie ma problemu .
Wersja 2.0 16v Combi z kompletem pasażerów i bagażu , włączone światła i klima - 7.5 litra /100 km.
W mieście już gorzej - moje auto pali ok. 10.5 - 11 litrów .
Masa auta i moc - robią swoje .
Coś za coś .
3,0
Stosunek jakość/cena
Dobry Focus nie jest tani , szczególnie w zestawieniu z francuska konkurencją .
Ale warto dać kilka tys. zł. więcej i kupić dobre auto z pewnych rak , zadbane i bezwypadkowe - o względnie niedużym przebiegu .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie pamiętam , żeby coś popsuło się tak samo z siebie .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezawodność ogólnie oceniam na bardzo dobrze .
Ford Focus nigdy mnie nie zawiódł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 130KM 96kW
[l/100km]