Silnik
: Silnik przejechał ponad 700 tysięcy km i żyje :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja
Przeniesienie napędu
: Wybijające się szybko tylne zawieszenie
Układ hamulcowy
: Hamulce nie są dobre, jak kiedyś :)
5,0
Całokształt
Auto ujeżdżam w zasadzie od nowości. Pierwsze pięć lat jako służbowe, przejechałem ponad 300 tyś km. Potem przy wymianie floty odkupiłem do użytku prywatnego. Założyłem LPG i ujeżdżam auto do dzisiaj. Na liczniku 710 tysięcy km :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to stary, prosty ZETEC 1.8 16V, 115 KM. Wbrew obiegowym opiniom, silnik jest trwały. Pod warunkiem dbania o olej. Przez całe swe "życie" jeden olej - oryginał FORD - najpierw Formula E a od paru lat Formula F, zmiana max. 10 tyś. km. Te silniki padają na 5W40 albo 10W40. Od prawie 400 tyś jest LPG - bez lubryfikatora i innych cudów. Raz regenerowana była głowica, przydałoby się już zrobić to ponownie. Ale silnik ma przejechane ponad 700 tyś km. Zużycie oleju ok 1-1,5 l/10000km.
4,0
Skrzynia biegów
Bezproblemowa, aczkolwiek już ją słychać. Wymiana oleju co 100 tyś km.
5,0
Układ jezdny
Przeguby półosi mają już luzy. Nie hałasują, nie terkoczą ale luz jest. Wypadałoby wymienić. Zawieszenie jest genialne. Przód bardzo trwały, tył niestety nie - padają szybko tuleje gum-met. Wahacze ori nieosiągalne, zamienniki kiepskie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność absolutnie bardzo dobra. Do tyłu też, nadwozie kombi.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jeździłem trasy po 1200 km w zasadzie tylko z przerwą 10 min. na tankowanie i siusiu :) Nie bolało. Przełączniki pod ręką, układ intuicyjny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie można narzekać. Minusem jest coraz gorzej działający przełącznik kierunku nawiewu. Działa w zasadzie tylko, jak się nagrzeje :) Klima OK, raz była uszczelniania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni. Bardzo wygodne fotele. Bagażnik genialny - nie ma żadnego progu. Z tyłu bardzo dużo miejsca. Duży minus - niedzielona kanapa.
4,0
Wyciszenie
Szału z wyciszeniem nie ma. Słychać silnik, słychać dziury. Zaskoczenia nie ma, Focus to nie segment premium. Szczególnie dużo hałasu dobiega z bagażnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spore spalanie generuje niemałe koszty. LPG bardzo poprawia sytuację. Ceny części zamiennych umiarkowane, niestety trwałość taka sobie, więc często niektóre się wymienia. Szczególnie zawieszenie tył.
4,0
Stosunek jakość/cena
Focusa można kupić naprawdę za niewielkie pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nietrwałe tylne zawieszenie, problemy z przełącznikiem kierunku nawiewu, zamarzający hamulec ręczny :) korozja rantów drzwi i progów. Zacierające się ograniczniki otwierania drzwi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator. Pękają obudowy, zacierają się łożyska. Przerdzewiał separator oleju :) Poważnie :) Korozja, korozja. Aha - jeszcze korozja :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 115KM 85kW
[l/100km]