Karoseria
: Wygodne auto rodzinne, ponadczasowy wygląd i kształty.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Psuje się dmuchawa na 1,2,3biegu
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony , zainteresowanym polecam szukanie wersji Ghia, wydaje mi się ,że są lepiej zrobione. Jakość materiałów we wnętrzu, często lepsze wyposażenie . Poważnym minusem jest rdza, co prawda auto nie gnije, ale progi , drzwi generalnie tam gdzie sól najbardziej operuje możemy być pewni ,że z czasem będą ogniska. Może jakby na czas zabezpieczył i pilnował to by było lepiej. Bagażnik duży , nadkola nie zabierają miejsca , brak progu , otwierany z pilota ( szwagier ma Volvo v40 , co to za kombi , auto Ok ale bagażnik dziupla jakaś ). Zdarzało mi się zapakować do samochodu 500 kg ładunek, zawieszenie daje radę , nie pływa , hamuje - pozytyw.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trwały , nie bierze oleju. Kolega ma 1,6 i tam jest inaczej. Mój z racji przebiegu ma już mniej mocy, lubi obroty, ciągnie od 3,5 tys. Mam zapewne głowicę do roboty bo zawory poklepują , kupując go myślałem ,że ten element jest bezobsługowy z racji posiadania hydr.kompensacji luzu. Olej spod dekla zaworów, przy pompie wspomagania. Nigdy mnie nie zawiódł jeżeli chodzi o odpalenie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą intuicyjnie, nie haczą . Są długie ( idealne na trasę) . Bardzo długa 3 , od 30-80 .
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi , nigdy nie miałem poślizgu (ale mam konrolę trakcji) . Poprzeczne nierówności , garby , dziury wybiera dość twardo ale o dziwo nie wpływa to na trwałość zawieszenia. Nie wymieniałem amortyzatorów, końcówek , gum , jedynie dwa razy lewy drążek stabilizatora. Tylne zawieszenie trochę rdzewieje .
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu wszystko ok, przód łatwo wyczuć przy parkowaniu . Do tyłu o dziwo lepiej na lusterkach niż z obróconą głową.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu , lekko , przyciski z wyczuciem , że czujesz, iż włączyłeś podświetlone . cięzko mi chodzi przycisk spryskiwacza tylnej szyby
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak sprawny termostat to grzeje pięknie, klima wydajna jak pełna . Szybę mam podgrzewaną - super bajer w zimie, bo po stronie kierowcy wilgoć zawsze dłużej trzyma się dłużej niż u pasażera ( filtr kabinowy wymieniany zgodnie z zaleceniami - węglowy filtron). Reguralnie pada bezpiecznik topikowy odpowiedzialny za działanie 1,2,3 biegu dmuchawy -zostaje 4 . Bezpiecznik kosztuje 6 PLN, cały moduł 150, trzeba poczytać jak to wymienić . Związane to jest z oporem jaki robi zapewne wypracowany silnik dmuchawy, wymiana albo smarownie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183 i ważę 100 , jeżdźę jako kierowca , pasażer z przodu i tyłu. Wszędzie miejsca pod dostatkiem . dziecko 7 lat w foteliku do 36 kg wskakuje samo bez problemu. Znajomy ma Mazdę 6 i ostatnio porównywaliśmy to miejsca tyle samo
3,0
Wyciszenie
Chyba ciut za głośno , ale przy tym przebiegu i roczniku to nie ma się czego czepiać . Pewnie jak bym wymienił układ wydechowy, łożyska i poszukał jeszcze to komfort by się poprawił
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do pracy 25 km w jedną stronę codziennie 1:1 miasto , trasa 8 litrów , Ruciane Nida - Warszawa upał jak cholera,bagaznik full- klima 7 litrów. Zima śniegi, mróz na dwójce połowa drogi w sznurze 9,5 litra . ( tak naprawdę to są wskazania komputera) Nie mam gazu . Jeżdżę spokojnie , ale jak trzeba to poganiam. Żona jak wsiada to spala jej litr mniej a mi się wydaje, że nie umie jeździć bo jakoś tak inaczej niż ja. Zauważyłem, że nie lubi mulenia na 5 biegu, wtedy pali więcej niż na 4 przy tej samej prędkości.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 2008 roku dałem 10 000 po znajomości bo chodziły po 14 tys. Ogarniam wczasy, zakupy , normalne jazdy . Nie żałuję wydanej kasy bo mało włożyłem. Koleżanka kupiła C-maxa 2004 2.0 TDci - sprzęgło dwumasowe 3000 bez roboty, jakieś problemy z wtryskami bo paliwo nie takie . Co kupić ? Co kupic ?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kupiłem auto z floty, zadbane, serwis , bieżące naprawy na czas . Wymieniłem sprzęgło ( 450 LUK), drążek stabilizatora- grosze , tylny tłumik 130 -Asmet, jakieś łożysko przy skrzyni -100,alternator- 200 PLN używka , elektryk nie chciał naprawiać bo podobno w Fordzie to nie takie najprostsze, Chłodnica klimy - 200 ( ale rozwaliłem ja wjeźdżając na wystającą deskę ) .Czujnik prędkości samochodu VSS ( jego usterkę widać na prędkościomierzu - auto jedzie a prędkość 0, szarpie)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto mnie nigdy nie zawiodło , nie świeci checkami, nie boję się nim jechać dalej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 115KM 85kW
[l/100km]