Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Kombi

Benoi , 11 lat temu
Silnik 1.8 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygodne auto rodzinne, ponadczasowy wygląd i kształty.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Psuje się dmuchawa na 1,2,3biegu
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony , zainteresowanym polecam szukanie wersji Ghia, wydaje mi się ,że są lepiej zrobione. Jakość materiałów we wnętrzu, często lepsze wyposażenie . Poważnym minusem jest rdza, co prawda auto nie gnije, ale progi , drzwi generalnie tam gdzie sól najbardziej operuje możemy być pewni ,że z czasem będą ogniska. Może jakby na czas zabezpieczył i pilnował to by było lepiej. Bagażnik duży , nadkola nie zabierają miejsca , brak progu , otwierany z pilota ( szwagier ma Volvo v40 , co to za kombi , auto Ok ale bagażnik dziupla jakaś ). Zdarzało mi się zapakować do samochodu 500 kg ładunek, zawieszenie daje radę , nie pływa , hamuje - pozytyw.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trwały , nie bierze oleju. Kolega ma 1,6 i tam jest inaczej. Mój z racji przebiegu ma już mniej mocy, lubi obroty, ciągnie od 3,5 tys. Mam zapewne głowicę do roboty bo zawory poklepują , kupując go myślałem ,że ten element jest bezobsługowy z racji posiadania hydr.kompensacji luzu. Olej spod dekla zaworów, przy pompie wspomagania. Nigdy mnie nie zawiódł jeżeli chodzi o odpalenie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą intuicyjnie, nie haczą . Są długie ( idealne na trasę) . Bardzo długa 3 , od 30-80 .
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi , nigdy nie miałem poślizgu (ale mam konrolę trakcji) . Poprzeczne nierówności , garby , dziury wybiera dość twardo ale o dziwo nie wpływa to na trwałość zawieszenia. Nie wymieniałem amortyzatorów, końcówek , gum , jedynie dwa razy lewy drążek stabilizatora. Tylne zawieszenie trochę rdzewieje .
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu wszystko ok, przód łatwo wyczuć przy parkowaniu . Do tyłu o dziwo lepiej na lusterkach niż z obróconą głową.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu , lekko , przyciski z wyczuciem , że czujesz, iż włączyłeś podświetlone . cięzko mi chodzi przycisk spryskiwacza tylnej szyby
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak sprawny termostat to grzeje pięknie, klima wydajna jak pełna . Szybę mam podgrzewaną - super bajer w zimie, bo po stronie kierowcy wilgoć zawsze dłużej trzyma się dłużej niż u pasażera ( filtr kabinowy wymieniany zgodnie z zaleceniami - węglowy filtron). Reguralnie pada bezpiecznik topikowy odpowiedzialny za działanie 1,2,3 biegu dmuchawy -zostaje 4 . Bezpiecznik kosztuje 6 PLN, cały moduł 150, trzeba poczytać jak to wymienić . Związane to jest z oporem jaki robi zapewne wypracowany silnik dmuchawy, wymiana albo smarownie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183 i ważę 100 , jeżdźę jako kierowca , pasażer z przodu i tyłu. Wszędzie miejsca pod dostatkiem . dziecko 7 lat w foteliku do 36 kg wskakuje samo bez problemu. Znajomy ma Mazdę 6 i ostatnio porównywaliśmy to miejsca tyle samo
3,0
Wyciszenie
Chyba ciut za głośno , ale przy tym przebiegu i roczniku to nie ma się czego czepiać . Pewnie jak bym wymienił układ wydechowy, łożyska i poszukał jeszcze to komfort by się poprawił
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do pracy 25 km w jedną stronę codziennie 1:1 miasto , trasa 8 litrów , Ruciane Nida - Warszawa upał jak cholera,bagaznik full- klima 7 litrów. Zima śniegi, mróz na dwójce połowa drogi w sznurze 9,5 litra . ( tak naprawdę to są wskazania komputera) Nie mam gazu . Jeżdżę spokojnie , ale jak trzeba to poganiam. Żona jak wsiada to spala jej litr mniej a mi się wydaje, że nie umie jeździć bo jakoś tak inaczej niż ja. Zauważyłem, że nie lubi mulenia na 5 biegu, wtedy pali więcej niż na 4 przy tej samej prędkości.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 2008 roku dałem 10 000 po znajomości bo chodziły po 14 tys. Ogarniam wczasy, zakupy , normalne jazdy . Nie żałuję wydanej kasy bo mało włożyłem. Koleżanka kupiła C-maxa 2004 2.0 TDci - sprzęgło dwumasowe 3000 bez roboty, jakieś problemy z wtryskami bo paliwo nie takie . Co kupić ? Co kupic ?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kupiłem auto z floty, zadbane, serwis , bieżące naprawy na czas . Wymieniłem sprzęgło ( 450 LUK), drążek stabilizatora- grosze , tylny tłumik 130 -Asmet, jakieś łożysko przy skrzyni -100,alternator- 200 PLN używka , elektryk nie chciał naprawiać bo podobno w Fordzie to nie takie najprostsze, Chłodnica klimy - 200 ( ale rozwaliłem ja wjeźdżając na wystającą deskę ) .Czujnik prędkości samochodu VSS ( jego usterkę widać na prędkościomierzu - auto jedzie a prędkość 0, szarpie)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto mnie nigdy nie zawiodło , nie świeci checkami, nie boję się nim jechać dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus I Kombi