Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Kombi

sourner, 16 lat temu
Silnik 1.8 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : To co piszą na temat zawieszenia Focusa potwierdzić moge w 100% jest to najbliższe ideału zawieszenie w aucie jakim do tej pory jeźdiłem na tyle twarde że pozwala bardzo szybko śmigać po zakęrach a na tyle kąfortowe żeby "pląby nie wypadły" To auto po prostu świetnie czuje się na górkich krętych drogach - to jego żywioł.
4,0
Całokształt
Gorąco polecam – auto prowadzi się WYŚMIENICIE i ma dobry silnik dając dużo frajdy z jazdy kierowcy. Wygląda fajnie (kwestia gustu) i świeżo jak na 8 latka i na pewno nie sposób go pomylić z innym na ulicy. Jest dość bezawaryjne i tanie w utrzymaniu. Jeśli chodzi o cenę zakupu to odpowiada wartości auta. Następny też będzie Focus
Wrażenia
4,0
Silnik
1.8 i 115 koni to chyba złoty środek w tym aucie. Nie miałem przyjemności porównać z 2.0 ale jeśli chodzi o 1.6 to wyraźnie widać różnicę – zwłaszcza poza miastem(mniejsza elastyczność). Jeśli ktoś porusza się głównie w warunkach miejskich to 1.6 spokojnie wystarczy. Różnicę widać wyraźnie na trasie jeśli trzeba wyprzedzić dwie ciężarówki pod rząd. Na wyższych obrotach daje o sobie znać Przy prędkości powyżej 130 km/h wyraźnie go słychać. Elastyczność dość dobra – świetnie współpracuje z sekwencyjną instalacją gazową – spadek mocy i elastyczności praktycznie nie odczuwalny.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj nie jest tak różowo mimo niedużego przebiegu (150 kkm) biegi wchodzą niezbyt precyzyjnie zgłasza przejście z 2 na 3. To co pisze większość użytkowników Focusa – drobne problemy z wrzuceniem wstecznego biegu (i dla czego nie ma synchronizatora wstecznego SKANDAL !!) Czasami trzeba wbijać kilka razy. Lewarek chodzi dość lekko ale niezbyt precyzyjnie jak dla mnie troszkę z długi. Ze stopniowanie jest dobre krótka jedynka a potem ok.
5,0
Układ jezdny
BAJKA – największa zaleta Focusa. Jest nadal nie do pobicia w swojej klasie. Pomimo tego że posiadam wersję combi to auto prowadzi się małe autko klasy GT. Nie jest ani podsterowne ani nadsterowne przez co nie odczuwamy wpływu silnika i napędu na tor jazdy z zdjęcie nogi w połowie szybko przejeżdżanego zakrętu nie robi ma nim najmniejszego wrażenia. Myślałem że nigdy tego nie napiszę ale prowadzi się lepiej niż Civic mojego brata. (honda była do tej pory moim wyznacznikiem jeśli chodzi o trakcję). Drobny minus – komplikacja tylnego zawieszenia ale coś za coś.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu jest Ok. Fajne lusterka – dłuższe a węższe przez co dużo widać przy cofaniu. Mam wrażenie że łatwiej mi cofać używając lusterek niż obracając głowę. Dobrze można wyczuć gabaryty auta przy manewrowaniu na ciasnych parkingach – wystarczy kilka dni.
5,0
Ergonomia
Jestem zaskoczony ergonomią nieco ekstrawaganckiej deski rozdzielczej. Na początku był to jedyny element który nie podobał mi się Focusie. Teraz gdy częściej jeżdżę Golfem IV i Astrą II doceniam rozwiązania z forda, nie przytłacza wielka czarna plastykowa deska rozdzielcza. Wszystkie przełączniki na swoim miejscu i zawsze pod ręką. Doskonale sprawdza się fabryczne sterownie radiem przy kierownicy. (jeśli jest na wyposażeniu). Materiały dobrej jakości Trochę za krótkie siedziska foteli przednich (dla wysokich ludzi).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. Klima działa sprawnie Ogrzewanie też – jedyny problem to ustawienie stałej temperatury w chłodne dni (nie mam klimatronic) Jest albo za Ciepło albo za chłodno ciągle trzeba kombinować z pokrętłami ogrzewania i dmuchawy. Szyby nie parują Ciepłe powietrza szybko wpada do kabiny nawet przy sporych mrozach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tu fokus wygrywa z większością konkurentów w swojej klasie. Bardzo dużo miejsca dla pasażera i kierowcy. Z tyłu tez nie jest najgorzej – biorąc pod uwagę że to klasa compakt. Brakuje podłokietnika z przodu (w mojej wersji)
4,0
Wyciszenie
Jest poprawne – podobno wersję ghia są lepiej wyciszone. Nie chcę przez to napisać że jest głośno silnik na trasie słychać od 100 do 120 (obroty od 2400 do 3000 tys.) później raczej milknie. W Miście OK. czasami można zapomnieć że auto pracuje. Wyciszenie szumów wiatru na karoserii dobre do ok. 130 ok. km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena samego auta wypada dość korzystnie – zwłaszcza jak porównamy ją do poziomu cen Golfa z tego samego roku (VW jest zdecydowanie przewartościowany) kosztuje tyle co astra a prowadzi się o niebo lepiej i rzadziej na jakieś problemy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Płacisz za zalety auta a nie za znaczek na masce. Moim zdaniem najlepsze auto europejskie w swojej klasie - jedyna konkurencja to Honda civic (podobna frajda z jazdy i bez awaryjność tylko ta cena.... czy warto ?? To pozostawiam do indywidualnej oceny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko mam żeby się wypowiadać (ok. 3 miesiące i tylko 20 tys. km przejechane) Do tej porty ok. Ale nie jest aż tak różowo – padł czujnik temperatury powietrza wpływającego do silnika – niby drobiazg ale padł a auto ma dopiero 160 tys km przebiegu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie Focus na czyste konto – czyli ile razy wyjechał w trasę tyle razy z niej wrócił. Napisze więcej po roku 

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
8,8
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Kombi