Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Kombi

marceloo, 5 lat temu
Silnik 1.6 16V 101KM 74kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 176 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus I Kombi 1.6 16V 101KM 74kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo zrywny i dość oszczędny silnik, nie bierze oleju.
Układ hamulcowy : Tarcze hamulcowe i klocki hamulcowe wytrzymałe nie zużywają się szybko.
Zawieszenie : Bardzo dobre zawieszenie, nie czuć dziur jak się jedzie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Padł mi kiedyś mechanizm przedniej bocznej szyby koszt samej części wyniósł mnie 100 zł, wymieniłem go sam.
Karoseria : Focusy bardzo często rdzewieją. Znalezienie niezardzewiałego focusa graniczy z cudem.
Przeniesienie napędu : W tym modelu jest to bardzo częste zjawisko, złe przeniesienie napędu.
5,0
Całokształt
Fajne auto silnik 1,6 16 v 100 km ma moc i dobre przyspieszenie spala w trasie 7,5 l benzyny i na razie jest bezawaryjny,auto jest pojemne i ma duży bagażnik, wchodzą dwa rowery i dwie osoby wersja kombi.Ma dobre właściwości jezdne, trzyma się drogi.Ogólnie polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
W miarę oszczędny silnik trasa 7 l 100 km, cykl mieszany 8 l 100 km , miasto około 9 l 100 km i dobre przyspieszenie, oraz dość spora moc.Na razie jest bezawaryjny. Nie bierze oleju i oby tak dalej. Silnik ten ma dobrze działający 4 cylindrowy silnik. Jest dobry do miasta i nie tylko również na trasie jest to dobre auto.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na razie wszystko działa bardzo dobrze. Jak brakuje oleju to zaczyna szwankować mechanizm. pojemność zbiornika na olej do skrzyni wynosi 2,5 l. Ogólnie polecam tą skrzynie biegów.
5,0
Układ jezdny
Auto pewnie trzyma się drogi. Jedzie niczym przyklejone do drogi. Ma za to wielowahaczowe zawieszenie jest drogie w naprawach, ale za to jest niezawodne.Polecam.
3,0
Karoseria
Blacha w Focusach jest podatna na korozję, trudno jest znaleźć niezainfekowany egzemplarz. Co prawda niektóre egzemplarze są odporne na korozję i nie korodują. W moim egzemplarzu zaczęła się pojawić korozja to za stosunkowo niewielkie pieniądze można się jej pozbyć. Auto przed korozją można zabezpieczyć za 300 zł.
Komfort
5,0
Widoczność
W tym aucie dość dużo widać z przodu, z tyłu i po bokach. Można nim parkować w dość ciasnych miejscach i również wjeżdżać w ciasne miejsca.Miejsca typu Solaris center w opolu jest dobrym przykładem na to że focus jest zwrotny i można nim wjeżdżać w ciasne miejsca. W porównaniu do konkurencji focus jest naprawdę fajny.
4,0
Ergonomia
W tym samochodzie ergonomia w porównaniu do konkurencji jest dość dobra. Miejsca na nogi i nad głową jest naprawdę dużo. Miejsca wystarczy dla osób 180-185-190 cm. W tym samochodzie przydałby się podłokietnik z przodu i z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i wentylacja jest w porównaniu do konkurencji na podobnym poziomie.W wersji ghia, lepsze wyposażenie komputer pokładowy pokazujący spalanie, ilość kilometrów do przejechania , średnią prędkość, tymczasowe spalanie, temperaturę powietrza jest regulacja temperatury zawsze klimatyzacja, nawiew. Temperaturę można regulowac od 15 stopni do23 stopni celsjusza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów, przydały by się w tym modelu seryjne podłokietniku z przodu i z tyłu,a nie tylko indywidualnie.
3,0
Wyciszenie
Samochód w porównaniu do konkurencji, auta typu mercedesy, audi, bmw, mazda jest dość słabo wyciszony, nie jest aż tak źle ale przydałoby by się lepsze wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
focus jest na razie bezawaryjnym autem jedyne co trzeba w nim wymieniać to elementy eksploatacyjne i tankować.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze kosztuje co porównywalna konkurencja. Wyposażenie, niezawodność, koszty utrzymania i właściwości jezdne, za tą cenę są dobre.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym modelu drobne usterki to rzadkość.Auto jest niezawodne w tym silniki poza fordowskimdieslem 1,8 TDCi 115 km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki w tym modelu to jeszcze większa rzadkość niż drobne usterki. Może poza fordowskim dieslem 1,8 TDCI 115 km. , W, którym musiałem wymienić jeden wtryskiwacz common rail koszt 1500 zł, a pozostałe trzy zregenerować koszt 500 zł od sztuki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,50 zł
8,2
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Kombi