Karoseria
: korozja w kilkuletnim aucie w epoce gdy buduje się już auta elektryczne do produkcji seryjnej to po prosyu żenada, i jeśli mówimy o autach do 5 lat zdaża się chyba tylko w fordzie- na prawdę nie kupię już forda
4,0
Całokształt
auto naprawdę fajne, świetnie się jeździ, ale korozja jest jak dla mnie niedopuszczalna w autach do 5 lat, szczególnie łuszczący się oryginalny lakier - brak słów, widziałem rozwalone 13 letnie audi gdzie na elementach rozbitych nie ma śladu korozji a auto stoi 3 miesiące pod chmurką, za ok 20-23 tys można kupić focusa z 2004 z rozsądnym przebiegiem lub starsze auta niemieckie, miałem 2 japończyki z czego jeden z 2000r był serwisowany i z salonu ale naprawdę bez rewelacji, kolejnym autem będzie auto niemieckie jednak, ale znaleźć coś takiego z rozsądnym przebiegiem i bez bujnej przeszłości będzie ciężko, za niemcami przemawia naprawdę solidne wykonanie które czuć już przy otwieraniu drzwi a kończąc na ostrej jeździe, japończyki i fordy i francuzy to dla mnie taka lekka prowizorka auta - nie czuję w nich solidności anie bezawaryjności
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie nieźle się kręci na obroty,cichutki do 100 km/h, bardzo, bardzo elastyczny silniczek,autko świetnie się prowadzi, posiadałem- passat b4, mazda 323 r.99\', corolla 2000, a prowadziłem naprawdę sporo aut zaczynając od peugot 206 a konczac na E-klasie,i szczerze to tylko passat b5 i laguna II tak świetnie się prowadzi jak focus, zawieszenie w focusie extra, świetny kompromis między komfortem jazdy a prowadzeniem, największy plus focusa to zawieszenie i układ kierowniczy, a na minusy- wykończenie chamskie plastiki ale to można wybaczyć natomiast odłuszczony lakier do gołej blachy i ślady korozji w miejscu gdzie nie ma szans na mechaniczne uszkodzenia to skandal w 5 letnim aucie- element oryginalnie malowany sprawdzałem w lakierni forda, korozja to jedyny powód dla którego nie kupię już nigdy forda, i nie ma się co łudzić 12 letnią gwarancją na perforację nadwozia- chwyt marketingowy, a pracownicy powiedzieli mi w aso że korozja drzwi to już kwestia czasu chociaż nie ma jeszcze śladów korozji
4,0
Skrzynia biegów
krótko i precyzyjnie
5,0
Układ jezdny
extra
Komfort
4,0
Widoczność
ok
4,0
Ergonomia
wszystko na miejscu
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
paruje niemiłosiernie w deszczową pogodę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
naprawdę przyzwoicie z przodu i nie najgorzej z tyłu
4,0
Wyciszenie
do 100 km/h ok - naprawdę motylek, od 130 km/h szumy powietrza dają w kość
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na 1,6 motor spoko, w jeździe mieszanej z przewagą 60-70%miasto spala 8,5 litra, w mieście jak daję mu ognia spala 9,5 litra, na trasie można zejść na 7 litrów ale przy ok 110 km/h
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]