Jeździ się bardzo przyjemnie, pakowny, mógłby być bardziej niezawodny
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niezbyt cichy, ale nie ma drażniącego brzmienia. Jak na tę pojemność wystarczająca elastyczność, mógłby szybciej reagować na dodanie gazu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje przyjemnie, biegi wchodzą precyzyjnie, z lekkim kliknięciem. Dość długa dwójka i trójka pozwalają spokojnie jeździć po mieście. Niestety często bieg wsteczny nie wskakuje od razu na miejsce i konieczne jest ponowne wrzucanie po wysprzęgleniu.
5,0
Układ jezdny
bez uwag - dobry komfort, zwrotność , szybkie reakcje i super precyzja - jeżdże służbówkami różnych marek ale focus jest the best
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok, do tyłu trochę gorzej, ale wystarczająca a kombi daje wyczucie odległości do przeszkody
3,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki ale... dlaczego ford MUSI MIEĆ INNE włączanie niektórych funkcji niż 90% pozostałych aut ? Fotele wygodne, ale prawie bez trzymania bocznego. Dobry pomysł z otwieraniem bagażnika przy kierownicy, beznadziejny z otwieraniem klapy silnika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze działa, szyby dość szybko odparowują pod warunkiem częstej wymiany filtra
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy tych wymiarach ilość miejsca z przodu, z tyłu oraz wielkość kufra (500l) to bardzo dobry wynik i można swobodnie jechać w daleką trasę w 4 osoby ze wszystkimi bagażami
3,0
Wyciszenie
Nic nadzwyczajnego - Punto II jest cichsze. Powyżej 120 km robi sie na prawdę głośno - silnik+szumy(uszczelki i relingi dachowe)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest mistrzem niskiego spalania, ale też nie rozczarowuje. Ceny części i szczególnie serwisu nie są tanie
4,0
Stosunek jakość/cena
Stos. jakości do ceny jest nawet lepszy niż dobry - w tej cenie można znaleźć już złomowate ople czy VW
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wybite końcówki stabilizatora (nasze drogi), czasami nie działający przycisk otwierania bagażnika, przepalone podświetlenie pokręteł, nie działający w niskiej temp. centr. zamek, skrzypiące sprzęgło, wkurzające trzeszczenie z tyłu bagażnika
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
RDZA na wszystkich drzwiach i klapie - przy regularnych serwisach w ASO możesz mieć problemy z ewentualną reklamacją, bez tych przeglądów zapomnij o wymianie przez forda i szukaj na szrotach lepszych blach. Przy 70tys. padł na trasie układ sterujący zapłonem, ale dojechałem do serwisu. Po 80 tys. wymiana półosi napędowych (bicie - koszt ponad 3 tys.). Po 90 tys. wymiana tarcz ham.(bicie),
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 101KM 74kW
[l/100km]