Układ elektryczny
: Centralny zamek i zamek od klapy bagażnika
Zawieszenie
: Zgrzytające tuleje wahaczy
4,0
Całokształt
Generalnie auto mogę pochwalić, bo jest bardzo przestronne, pakowne i przede wszystkim bezawaryjne. Dałem ocenę całokształtu, za brak dobrego wyposażenia w moim modelu, bo mam akurat najuboższą wersję, ale to nie wina producenta czy samochodu :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny pod względem bezawaryjności. Jak zimny to trochę klepie jak diesel, ale ponoć to normalne, bo w Mondeo i Escorcie miałem to samo. Jeżeli chodzi o moc i elastyczność to pozostawia trochę do życzenia, natomiast to tylko 1.4 i bez problemu wozi mnie wszędzie.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów, czasami jak nie rozgrzany to słychać zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego, ale zdarzyło mi się to samo w innych samochodach Forda. Co 100 tys. km należy wymienić płyn w skrzyni a na pewno posłuży długo. Póki co bezawaryjna.
4,0
Układ jezdny
Dobry, ale te auto naprzeciw Mondeo wydaje mi się bardziej "koziołkowate" ;) Jak by się go dobrze pobujało na boki to wydaje się jakby się miało wywrócić na bok. Ale przyczepność ogółem dobra i nie sprawia problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Trochę przeszkadzają przednie słupki, ale minimalnie. W kombi bardzo dobra widoczność z tyłu. Lusterka duże, również zapewniają sporą widoczność. Jedyna wada to pękający uchwyt od lusterka wewnętrznego.
4,0
Ergonomia
Przyciski w miarę dobrze umieszczone. Czasami coś jakiś przycisk potrafi nie zadziałać, ale czasami wystarczy otworzyć, spryskać styki specjalnym płynem i po sprawie. Brakuje podłokietnika, a uchwyt na napoje nie spełnia swojej roli. Jedynie puszka pepsi tam się nadaje i nie wypada na ziemię.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimy akurat w moim brakuje przez co bardzo ubolewam, ale cóż. Natomiast nawiewy działają prawidłowo, szyba odparowuje w miarę dobrze, ale czasami trzeba pomóc ściereczką z mikrofibry, zwłaszcza bocznym szybom. 2 km jazdy już daje gorące powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest na prawdę sporo miejsca, a bagażnik jak na tę klasę potężny. 4 osoby mogą podróżować w całkiem komfortowych warunkach. Jedynie w Peugeocie 307 był szerszy bagażnik. Niski próg załadunku czyni go niezastąpionym w przewożeniu zwierząt, materiałów budowlanych czy nawet na spore zakupy. Mój przeżył przeprowadzkę i przewoził naprawdę sporo.
3,0
Wyciszenie
Niestety tutaj ocena niższa, ponieważ powyżej 120 km/h daje o sobie znać silnik i krótka skrzynia biegów. Słabe wyciszenie przed wiatrem, czasami słychać świsty itp. No ale to nie jest nowe Mondeo tylko 13-letni Focus...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szczerze, to wydałem na kompletną wymianę hamulców Bosch z klockami Brembo ok. 800 zł (przód i tył) wraz z robocizną. Elementy zawieszenia dość tanie, porównywalne z częściami do Golfa III. Jedynie nowe lusterko wewnętrzne kosztuje 120 zł, lekka przesada. Rozrząd oryginalny z robocizną ok. 400-500 zł.
Spalanie bardzo dobre, natomiast jak ktoś ma cieżką nogę to wypije więcej niż 8V.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Auto kupiłem za 7000 zł jeszcze jako 12-letnie. Zrobiłem kilka rzeczy eksploatacyjnych i jeżdżę i nie robię prawie nic przy nim. Wystarczy lać paliwo i jeździć i na czas wymieniać rozrząd, płyny, filtry.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie psują się w nim pierdoły, czasami centralny zamek nie załapuje, trzeba użyć WD-40, czasami przetrzeć krańcówki w drzwiach. Popsuł się zamek od klapy bagażnika i nigdzie nie mogę go dostać w rozsądnej cenie, ale na szrotach pewnie mają za grosze, ja tego nie naprawiałem, bo jest jeszcze elektryczne otwieranie bagażnika. Do usterek bym zaliczył jeszcze ogniska korozji pojawiające się na progach, ale to wyłącznie wina poprzedniego właściciela, który nie założył w porę chlapaczy i jak się tylko coś pojawia to natychmiast trzeba zabezpieczyć. Ale mechanicznie jest rewelacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego mi się jeszcze nie zdarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]