Ogólnie auto dobre. Silnik 1.4 jest wystarczający do dowiezienia nas do celu, jednak nie zapewnia takiej frajdy z jazdy jak silniki mocniejsze. Wprawdzie jest możliwość zrywnej jazdy, jednak jest to okupione bardzo dużym zuzyciem paliwa - silniki ZETEC lubia wysokie obroty. Zapasu mocy nie ma, co powoduje zadyszkę przy ruszaniu przy włączonej klimatyzacji - nie jest to zresztą wadą jedynie silnika 1.4. Silnik na wyższych obrotach pracuje idealnie, na małych pozostawia wiele do życzenia. Skrzynia biegów perfekcyjna, bezawaryjna, jednak przełożenia dość długie co czuć przy częstej zmianie biegów. Układ jezdny idealny choc delikatny. Auto prowadzi się cudownie, jednak nalezy liczyć się z wymianami sworzni, elementami zawieszenia, tylejami wahaczy, łacznikami stabilizatorów - wpływ na to mają nasze polskie drogi. Zawieszenie tylnie w kombi praktycznie bezobsługowe - auto ma 8 lat i nic nie wymaga wymiany. Łożyska kół w porównaniu z innymi samochodami mało trwałe - w trakcie eksploatacji został wymieniony komplet. Ceny częsci umiarkowane, dostępna duża liczba tańszych zamienników - przestrzegam przed tymi najtańszymi. Układ elektryczny działa nadzwyczaj dobrze, jedyną usterką była awaria alternatora - po duży przebiegu miał prawo się zuzyć. Silnik po tak duzym przebiegu nie wykazuje oznak końca swego życia. Prędkość maksymalna auta przewyższa nadal dane producenta, co świadczy, że koni mechanicznych specjalnie mu nie ubyło. Silnik bierze olej przy dużych, autostradowych prędkościach, przy mniejszych, zużycie oleju prawie niezauważalne. W czasie eksloatacji został wymieniony układ wydechowy włacznie z regeneracją kolektora wydechowego, zła praca katalizatora - wymagał wymiany. Ogólnie auto przyjemne, pakowne, wymaga by o nie dbać. układ jezdny prowadzenie na prawdę jest wzorowe - jest czułe i precyzyjne. Wadą tej perfekcji jest fakt, iz każde luzy czy nierówności na oponach są momentalnie wyczuwane na kole kierownicy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na wysokich obrotach silnik pokazuje na co go stać, w dolnych to po prostu muł.
5,0
Skrzynia biegów
Idealna i bezawaryjna jak na auto tej klasy oczywiście.
5,0
Układ jezdny
Czuć rajdąwą przesżłość Focusa. Układ jezdny na prawde fantastyczny. Wiele aut z klasy wyższej nie prowadzi się tak dobrze.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeciętna jak na tę klasę. Po prostu bez fajerwerków.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby doskonale gdyby nie fakt parujących szyb bez włączonej klimatyzacji - nie pomaga wymiana filtra pyłkowego, suszenie dywaników. Bardzo szybko nagrzewa się w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I to bardzo przeciętnie. Spalanie duże przy dużych obrotach. jeśli bedziemy obchodzili sie z nim jak z jajkiem to może średnia utrzyma sie na poziomie 8 l/km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Uwzględniam w tej ocenie nie tyle zakup auta ale równiez koszty częsci.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie - o nie trzeba dbać, jest dość delikatne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Byłaby ocena doskonała jednak ostatnia awaria alternatora wyklucza te ocenę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]