Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

Bronks, 8 lat temu
Silnik 1.8 TDDi 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Największym zaskoczenie jest jednak jednostka napędowa i zawieszenie, To pierwsze dzięki swojej niezawodności i trwałości, a drugie dzięki robienie ogromnej roboty w zakrętach na małe kompaktowe autko. Ogólnie polecam na pierwszy samochód, lub jako tani i w miarę wygodny środek transportu. Minusem jest korozja i klekotanie plastików w zimie podczas mrozów gdy samochód się nie rozgrzeje w środku. Obecnie poszukuję dla siebie kolejnego samochodu i dalej poluję w Focusa tylko drugiej generacji po lifcie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód oceniam w skali 1 na 10 na 8,5, ma swoje ogromne zalety ale także i kilka wad o czym napisze za chwilkę. Zaskakuje raczej pozytywnie i jak na swoje lata dalej cieszy się popularnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sinik 1.8 TDDI to bardzo dobra jednostka napędowa diesla. Chyba najlepsza w tym egzemplarzu, inne albo są za słabe albo maja za wysokie spalanie albo sa po prostu awaryjne. W ciągu 6 lat posiadania samochodu i zrobieniu 80 000 km wymieniony został tylko czujnik położenia wału jeżeli chodzi o silnik.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa prawidłowo aczkolwiek w trasie przydało by się jeszcze jedno przełożenie, po prostu brakuje "szóstki". Przy prawie 280 000 km biegi wchodzą bez najmniejszego problemu.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie w tym samochodzie to prawdziwy majstersztyk w swojej klasie (nie bez powodów w rajdach WRC wygrywał mnóstwo wyścigów). Kolumny McPhersona z przodu i wielowachaczowe zawieszenie z tyłu sprawiają, że samochód jedzie w zakrętach jak przyklejony. W tej klasie jest mało samochodów które mogą mu dorównać pod względem prowadzenia (oczywiście nie mam tu na myśli tuningów czy wszelakich przeróbek i modyfikacji zawieszenia, po prostu z tym co ten ford ma może zawstydzić nie jedno BMW.)
Komfort
4,0
Widoczność
Użytkując Forda miałem w historii dwa razy moment w którym wkomponował bym się w inne auto przy dużych prędkościach, mowa mianowicie o tzw czarnym punkcie. Albo miałem źle ustawione lusterko albo po prostu pecha lub tylny słupek "C" albo "D" zasłonił mi moment przejazdu innego samochodu podczas zmiany pasa.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działała bez zarzutu, oczywiście wiadomo jak to w dieslu bywa, długo się grzeje i długo stygnie więc w zimę jak poleci ciepełko to trzeba trochę poczekać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Focus posiada dużo przestrzeni jak na hatchbacka. Mam 188 cm wzrostu i z tyłu mam jeszcze trochę miejsca nad głową. Ogólnie było duże zaskoczenie jak w takim samochodzie może byc tyle miejsca dla pasażerów.
3,0
Wyciszenie
Powyżej prędkości 130/140 km/h trzeba już pogłośnić radio i trochę głośniej rozmawiać ale jest znośnie, ponieważ jak wiadomo ford z tego okresu wyciszony nigdy dobrze nie był.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części zamiennych znośne, wiadomo że nie tak tanie jak do np.: Opla ale majątku tez nie kosztowały.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli chodzi o stosunek ceny do jakości to oceniam go na cztery i pół w pięciostopniowej skali. Samochód wart wydania na tyle ile go cenią.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli chodzi o drobne usterki to było ich niewiele ale były naprawdę drobne jak np.: gniazdo zapalniczki, zegarek, tylna wycieraczka. Przewód od chłodnicy, Koszt z wymianą 15 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek przy przebyciu łącznie 80 000 km trzeba było wymienić kompletny wielowachacz - koszt z wymianą około 1 500 zł (przbieg 260 000 km). Turbina powoli gubi swoją moc, lecz przy 120 km/h do 170 km/h nawet potrafił sie rozbujać przy 5-cio osobowym składzie w samochodzie + bagaże i jeszcze był nawet jakiś zapas

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback