Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

Czaja, 10 lat temu
Silnik 1.8 TDDi 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 288 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetny silnik, ekonomiczny i dynamiczny!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza, wszystkie ranty drzwi.
5,0
Całokształt
Jestem po przesiadce z paliwożernego benzyniaka w automacie i jak najbardziej odpowiada mi te auto, w sumie traktuję je jako pierwsze, a te zadanie spełnia świetnie. Na podwórku trzy focusy, jeden mk2 1.6 tdci 109KM w hatchbacku, drugi to mk1 1.8 tddi w sedanie, a trzeci mój, mk1 1.8 tddi w hatchbacku :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo dobry. Dźwięk jest przyjemny dla ucha, nie męczy, osobiście lubię jego barwę wraz z odgłosem turbinki. 90KM jest w pełni wystarczające jak na polskie realia drogowe. Nawet w komplecie pasażerów nie ma absolutnie żadnych problemów z wyprzedzaniem. Od 80km/h spokojnie można wyprzedzać na 5 biegu. Moim ulubionym biegiem jest "trójka", można by rzec, iż wgniata w fotel gdy załączy się turbinka, co uwielbiam. Na 3 biegu ciągnie pięknie od 40km/h aż do 110km/h(czemu aż tak wysoko, opisałem poniżej w zakładce "skrzynia biegów". Jako podsumowanie-bardzo ekonomiczny, ale też dynamiczny jak na swoją pojemność i klasę silnik, mnie jako młodego kierowcę w pełni satysfakcjonuje!
4,0
Skrzynia biegów
W moim modelu jest jakimś cudem skrzynia z 1.8 tdci, czego efektem są dłuższe biegi 3,4 i 5.Przykładowo, jadąc na 5 biegu 105km/h, silnik osiąga dopiero 2000rpm. Wiadomo, w porównaniu do modeli z typową dla tego silnika skrzynią,przyspieszenie do ok. 130km/h jest ciutke słabsze, natomiast większa cisza i o wiele mniejsze spalanie, rekompensują ów aspekt w zupełności. Biegi wchodzą dobrze, bezproblemowo, aczkolwiek wolę skrzynię, która jest w modelu MK2, gdzie jest mniejszy skok lewarka.
5,0
Układ jezdny
Z tego słynie focus, prowadzi się bajecznie. Niejedne dresowozy wysiadają na szybkich zakrętach, gdzie ja spokojnie nie martwię się, że wypadnę z drogi. Idealny kompromis między prowadzeniem, a komfortem. Dziur nie odczuwamy praktycznie wcale, a auto nie przechyla się w zakrętach, prowadzi się pewnie, przewidywalnie i bardzo ciężko wyprowadzić je z równowagi. Bardzo trwałe zawieszenie, a w razie jakichś wymian, są to dosyć tanie rzeczy (np. łączniki stabilizatora przód po 30zł/szt).
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to hatchback, do tyłu ujdzie. Z przodu widoczność jest doskonała. Nocą światła świetnie spełniają swoją rolę, idealnie oświetlają drogę, zwłaszcza drogowe. Auto łatwo wyczuwalne przy parkowaniu.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest w zasięgu ręki. Denerwują mnie jedynie dwie kieszonki na kubki przy lewarku od biegów... na co to komu? Mogli zrobić zwykłą, prostokątną kieszeń na dokumenty lub inne ****rele. Tak czy owak schowków jest wystarczająca ilość, brakuje mi jedynie podłokietnika, który sobie mam zamiar dorobić na własną rękę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew dobrze spełnia swoją rolę, klimatyzacja chodzi bez zarzutu i skutecznie chłodzi latem, ogrzewanie również jest świetne! Denerwują tylko parujące szyby podczas deszczu, ale to może kwestia filtra kabinowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na hatchbacka, to przestrzeni jest masa. Dużo miejsca w bagażniku, koledzy (dorośli) nie narzekali na jakiekolwiek braki miejsca na nogi. Mam 187cm wzrostu i jest mi bardzo wygodnie będąc kierowcą, jak i pasażerem, co mnie dziwi.
5,0
Wyciszenie
No i tutaj kolejne zaskoczenie. Auto jest bardzo dobrze wyciszone. Praktycznie w każdym zakresie prędkości, można normalnie rozmawiać nie podnosząc głosu. Żadna trasa nie męczy. Wiadomo, nie jest to limuzyna, silnik jest słyszalny, ale to diesel, więc normalne jest, że daje o sobie znać. Mi ten dźwięk odpowiada, a od 80km/h tylko szum powietrza jest słyszalny, silnika nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem studentem, dla mnie jest autem dosyć tanim w utrzymaniu. Płacę jako współwłaściciel auta 450zł OC. Na paliwo wydaję średnio 30zł/100km. Ceny części akceptowalne, dosyć niskie np. kompletne sprzęgło firmy LUK 450zł, filtry i olej 150zł, łączniki stabilizatora po 30zł przód, nowe szczęki z okładzinami do bębnów hamulcowych 90zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem za 4000zł po jakiejś tam znajomości dalekiej od diagnosty. Technicznie auto jest w eleganckim stanie (wymienione jedynie sprzęgło, łączniki stabilizatora no i sprawy eksplatacyjne jak np. elementy układu hamulcowego, czy olej z filtrami). Cena okazyjna, gdyż do roboty mam wszystkie ranty drzwi, typowa przypadłość w tym modelu, gdzie rdzewiały one nawet na gwarancji jeszcze. Podłoga jest w pełni zdrowa, a auto ma już 15 lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zrobiłem już kilka tysięcy kilometrów i auto nie zawiodło. Silnik nie bierze oleju w ogóle, a ma najechane prawie 300 000km!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback