Inne
: Niskie spalanie, komfort, trwałość konstrukcji i bezawaryjność.
4,0
Całokształt
Ponad 2 lata eksploatacji i 45000km. Czas więc na ocene. W kilku słowach muszę powiedzieć że bardzo udał mi się ten samochód. Nie sprawia praktycznie żadnych kłopotów, przyjemnie i wygodnie się jeździ i niewiele to kosztuje. Jednak czas leci i swieżość konstrukcji na tle nowych pojazdów wydaje się powoli przemijać. Dlatego wszystki kategorie oceny staram się ocenać obiektywnie z uwzglednieniem pojazdu traktowanego jako używany i porównywany do rówieśników.
Jako całokształt daje 5 bo na 4 za mało a pośredniej oceny nie ma :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Najważniejszymi zaletami tego silnika jest praktycznie bezawaryjna eksploatacja i niskie spalanie (przynajmniej w moim egzemplarzu). Z drugiej strony nie jest to silnik który można polecić osobom wrażliwym na duży poziom hałasu. Ten silniczek swoim dzwiękiem po prostu donośnie zaznacza że jest klasycznym dieslem:). Jeśli chodzi o dynamike to jest na dobrym poziomie biorąc pod uwage że to tylko 90KM.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj mam mieszane uczucia. Z jedenj strony drogi wybierania biegów są bardzo czytelne a prowadzenie dążka dość prezycyjne porównujac na tle innych aut z tej epoki. Z drugiej jednak strony w moim egzemplarzu można zaobserwować denerwujące haczenie zwłaszcza przy wrzucaniu 2-go biegu na zimno. Może to po prostu urok mojego egzemplarza w końcu nie wiem jak ktoś nim jeździł wcześniej bo auto mam z drugiej ręki. Zestopniowanie skrzyni raczej, choć w połączeniu z tym silnikiem napędu nie można zakwalifikować do mistrza elastyczności.
5,0
Układ jezdny
Znakomity układ jezdny to w pewnym sensie wizytówka Forda i wszyscy o tym już chyba wiedzą. Ja moge tylko potwierdzić tą zasade. Faktycznie jest świetny. Auto bardzo pewnie się prowadzi a jednocześnie nie każe nam odczuwać złej jakości jezdni wszsytkimi zmysłami. W dodatku jest bardzo trwałe.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w zwykłym kompakcie. Nie ma tu większych odstępstw e jedną czy drugą strone.
5,0
Ergonomia
Wszsytko czytelne a obsługa intuicyjna. W moim egzemplarzu dodatkowo posiadam sterowanie radiem przy kierownicy - wygodna rzecz. Generalnie trudno znaleźć słabe punkty ponieważ auta z tych czasów nie przypominały jeszcze jeżdzących smartfonów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ani źle ani dobrze. Jeśli chodzi o schładzanie wnętrza to przy duzym nasłonecznieniu bywa niesytarczające. Z kolei nagrzewanie wnętrza w zimne dni poniżej zera wymaga długiego czasu a przy bardzo silnych mrozach jest nawet niedogrzane! Na domiar złego często mam problem z zaparowanymi szybami. Ogólnie w tej kategori bardzo przeciętnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze na tę wielkość i klase samochodu. To samo tyczy się także bagażnika. Już ponadwystarczający i bardo ustawny. Za nami dwie duże wyprawy na wakacje i nie było problemu z selekcją bagaży.
4,0
Wyciszenie
Oj tak jak napisałem przy ocenie silnika. Nie jest cicho ale nie ma też tragedii. Ja staram się podróżować z prędkościami do 120km/h i poziom hałasu jest akcpetowalny ale po przesiadce z cichej benzyny wymaga przyzwyczajenia. Na plus zasługuja cicha praca zawieszenia i ilozacja dzwięków z zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wg mnie bardzo dobra. Spalanie z całego okresu eksploatacji do tej pory wynosi 5.4L/100km. Wszsytkie wpisy są udokumentowane i można obejrzeć tutaj:
http://www.autocentrum.pl/awc/Crane83/ford-focus-2002/
Najmniejsze spalanie jakie do tej pory zanotowałem to 4.8L/100km. Ogólnie spala od 4.8-5.5 trasa i 5.8-6.4 miasto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry. Teraz pewnie sytuacja się zmieniła i wybór w używanych pojazdach się poszerzył. Ale w okresie gdy ja poszukiwałem auta za cene 15-16 tyś zł na rynku wtórnym dla focusa trudno było znaleźć godnego rywala. I choć auto jest już stare to nadal wygląda dość świeżo i dobrze się sprawuje. Jest warty swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie do tej pory wymianie podlegały tylko części eksploatacyjne. Miałem jedną uporczywą ustarke która objawiała się spadkiem mocy. Kwalifikuje ją jednak jako drobiazg gdyż nawet nie wymagała wymiany części a jedynie oczyszczenie siłownika od zaworu upustowego turbiny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miłe zaskoczenie. Auto o nie do końca znanej przeszłości i juz dość długo w moich rękach a mimo to brak kaprysów i niedomagań. Bardzo dobrze Ford
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDi 90KM 66kW
[l/100km]