Żaden samochód nie jest niezawodny. Focus przez dwa lata służył bez większych usterek i przeżył 4500km podróży do Bułgarii i z powrotem stawiając czoła ukraińskim bezdrożom i nie zawiódł. Wymieniłem końcówki wtrysków, magiel i auto jest jak nowe, a silnik ma przed sobą jeszcze raz tyle ile do tej pory przejechał
Wrażenia
4,0
Silnik
Ford Focus to naprawdę udane auto, ale jak każdy samochód ma swoje wady. Co prawda między escortem i focusem jest ogromna przepaść, zarówno stylizacyjna jak i technologiczna, lecz nie wszystko udało się Fordowi poprawić.
Silnik to prosta konstrukcja oparta na bloku starej generacji, z wykorzystaniem zwykłej pompy rotacyjnej - nie sprawia najmniejszych kłopotów, ale mógłby byc mocniejszy. 90 koni to jednak troszkę za mało. Kultura pracy, biorąc pod uwagę że to diesel, jest niezła, dużo lepsza niż w TDI. Spora turbodziura, sprężarka załącza się dopiero przy 1700 rpm. Wąski zakres obrotów - przy 3000 rpm traci ciąg i zaczyna wyć...
4,0
Skrzynia biegów
Jak na samochód kompaktowy przełożenia są odpowiednio dostrojone. Mechanizm wybieraka mógłby być bardziej precyzyjny i mniej podatny na awarie.
5,0
Układ jezdny
Piątka z plusem. Auto prowadzi się pewnie, układ kierowniczy działa bardzo precyzyjnie, a mocno dociążona przednia oś (ciężki silnik) ułatwia lepsze wyczucie samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu - bardzo dobra. Do tyłu jest już dużo gorzej. Szerokie słupki i wysoko podniesiona linia szyb utrudniają manewrowanie.
5,0
Ergonomia
Chaos na desce rozdzielczej jest tylko pozorny. Wszystko jest na swoim miejscu. Najwygodniejsza rzecz to sterowanie radiem z kierownicy - majstersztyk.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato, w słoneczny upalny dzień w Polsce, klima działa szybko i skutecznie. W Bułgarii czy Turcji przy 40 stopniach już troche gorzej.
Ogrzewanie w zimie bez rewelacji. To w końcu Diesel. Pryz 10+stopniowym mrozie auto nagrzewa się po przejechaniu 6-7 km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest sporo. Mam 180 cm wzrostu i mam swobodę ruchów. Z tyłu doskwiera brak miejsca na nogi i krótkie siedzisko kanapy
4,0
Wyciszenie
Kabina jest słabo wyciszona. Słychać bardzo silnik i szum opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli wszystko jest sprawne to spalanie jest rewelacja.
Podczas wycieczki do Bułgarii, przy prędkościach rzędu 90 - 120km/h - 5,5 litra
Miasto przy normalnej jeździe - 7 litrów, chyba że się spieszymy no to wtedy dojdzie do 8,5 litra.
Niestety ostatnio (przebieg 225 tys.) końcówki wtrysków zaczęły \"lać\" i spalanie zwiększyło się o jakieś 2 litry.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione za 12 tys. Ceny częśći i napraw są naprawde niewysokie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po prostu Ford - OKROPNIE HAŁASUJĄCY napinacz paska wieloklinowego!!! Trzeszczą plastiki, pokrywa podłokietnika lata na wszystkie strony, szybko przepalają się żarówki, zarówno na desce jak i w reflektorach, co tydzień naprawiam manualne sterowanie lusterkami.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz korozji na tylnych drzwiach przez dwa lata użytkowania nic się nie działo. Dopiero teraz zaczynają się schody. Stuki w maglownicy, końcówki wtrysków do wymiany (200zł sztuka), pękła sprężyna, siadło ładowanie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDi 90KM 66kW
[l/100km]