Silnik
: Mimo nie najwyższej mocy całkiem przyjemnie radzi sobie z napędzeniem nienajlżeszego przecież Focusa. Potrafi być bardzo ekonomiczny, mimo iż nie należy do nanjowszych konstrukcji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Problem z przegumeb wewnętrznym.
Karoseria
: Korozja u dołu tylnych drzwi i na klapie bagażnika (warto zajrzeć pod listwę na klapie).
Zawieszenie
: Wyrobione tylne zawieszenie wprowadza auto w nieprzyjemne wibracje.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto można ocenić na 4 z plusem. Ja jestem bardzo zadowolony. Ważne aby kupić sprawdzony egzemplarz, wtedy mamy gwarancję że auto dostarczy nam mnóstwo przyjemności z jazdy przy racjonalnie niskim spalaniu. Chyba jeden z lepszych aut kompaktowych w tej klasie, który co ważne do dziś ma dość interesującą linię nadwozia. Ale oczywiście i tak zawsze znają się zwolennicy Golfa czy Astry. Ja postawiłem na Focusa i nie żałuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje jak na diesla przystało z lekkim przyjemnym dla ucha klekotem. Moc 90KM w większości przypadków wystarcza do codziennej jazdy czy to w mieście czy na trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zestopniowana dość specyficznie. Pierwsze 2 biegi są bardzo krótkie. Bieg 4 i 5 dają sporą elastyczność w prowadzeniu, co przydaję się na trasie. Przydałaby się nieco dłuższa 3 bo czasami nie wiadomo czy zapiąć 4 na bardzo niskich obrotach czy 3 która jest już w danym przedziale mniej przyjemna dla ucha.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jak na tą klasę auta bardzo dobry. Należy jednak zwrócić uwagę aby tylne zawieszenie nie było zużyte bo potrafi wtedy nieprzyjemnie rzucać autem, szczególnie przy szerszym ogumieniu. Za zawieszenie na pewno duży plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy pierwszej przejażdżce zwraca uwagę dość ograniczona widoczność przez tylną szybę. Z czasem już mi to jednak nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Auto jest świetnie zaprojektowane. Wnętrze wykonane z rozmachem, nie wieje nudą a przy okazji jest bardzo ergonomiczne. Wszystko pod ręką. Malutki minusik za konieczność używania kluczyka do otwarcia maski i wlewu paliwa, ale idzie się do tego przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej nie można narzekać. Sporadyczny problem z parowaniem szyb można rozwiązać uruchamiając klimatyzację.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj należy się ogromy plus. Patrząc z zewnątrz nikt nawet nie przypuszcza jak przestronne jest wnętrze Focusa. Kierowca i pasażer mają idealne warunki, aczkolwiek fotele mogłyby być nieco niżej osadzone. Z tyłu jeszcze też nikt nie narzekał.
3,0
Wyciszenie
Silnik niestety jest dość słyszalny w środku, szczególnie przy wyższych wartościach obrotów. Przy normalnej jeździe jednak nie odczuwa się dyskomfortu z powodu poziomu hałasu. Można by jednak nieco lepiej wyciszyć to auto.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko jest bardzo ekonomiczne. Potrafi bardzo miło zaskoczyć na trasie gdy spalanie może spaść poniżej 5L/100km. Maksymalne spalanie występuje mroźną zimą, szczególnie przy jeździe po mieście spalanie potrafi mocno przekroczyć 7L/100km. Przy mieszanej jeździe bez szaleństw, ale też bez specjalnej dbałości o ekonomie Focus spala średnio około 6L/100KM.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się że auto ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Porównując do konkurencji naprawdę wypada bardzo dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma auta w którym nie trafiałyby się drobne usterki. U mnie największym problemem są często palące się żarówki reflektorów. Miałem też problem z tylnym spryskiwaczem. Wszystkim znana jest też korozja u dołu tylnych drzwi, oraz na tylnej klapie. Poza tym (odpukać) na razie bez większych kłopotów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największą bolączką jest chyba przegub wewnętrzny, który potrafi skutecznie uprzykrzać jazdę wprowadzając auto w wibracje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDi 90KM 66kW
[l/100km]