Układ elektryczny
: od czasu do czasu trzeba wymienić jakiś bezpiecznik
5,0
Całokształt
Po Oplu astrze 1.6 benzynie 55kw, sprawia wrażenie naprawdę dobrego i dynamicznego auta
Wrażenia
4,0
Silnik
daje dobrze, chociaż jeżeli chodzi o elastyczność to skrzynia jest naprawdę doskonała, jednakże poziom hałasu silnika troche psuje całokształt, chociaż mogę się czepiać, ponieważ wcześniej użytkowałem silniki benzynowe
5,0
Skrzynia biegów
duży plus dla fokusa, czwarty bieg jest idealny do wyprzedzania tirów i innych wielkogabarytowych uczestników ruchu poruszających się 90km/h.
piątka też daje radę i autko chętnie przyśpiesza
5,0
Układ jezdny
W poprzednim samochodzie miałem sportowe zawieszenie które dawało wrażenie super sztywności i stabilności toru jazdy auta, jednak przy focus\'ie to były sprężyny z tapczanu wujka Wiesława :-)
Komfort
4,0
Widoczność
bez zarzutu
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu i intuicyjnie rozmieszczone
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
przyzwoicie jak na tę klasę auta
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tę klasę auta jestem naprawdę miło zaskoczony
3,0
Wyciszenie
tu focus nie ma się czym pochwalić przy 120 - 130 km/h hałas jest troche spory, nie na tyle aby drażnić uszy ale wyraźnie słychać klekot disela.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na trasie 250km, po drodze mijając 3 większe miasta spalania wyszło mi na poziomie 6 litrów ropy.
Oczywiście nie oszczędzałem specjalnie prawej nogi.
Przypuszczam, że przy stałych 120 km/h byłoby około 5,3
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDi 90KM 66kW
[l/100km]