Układ elektryczny
: Nie odbijający przełacznik zespolony kierunkowskazu. Przyczyną był zlamany pypec w taśmie airbagu. Usterka nie trudna do samodzienlego usunięcia praktycznie żadnym kosztem.
4,0
Całokształt
Bardzo dobry, niezawodny, solidny niemiecki samochód. Świetne właściwości jezdne, oszczędny i całkiem dynamiczny diesel, niskie koszty eksploatacji. Polecam to autko.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na początku trochę dziura, ale od ok 1800 - 2000 tys obrotów \"ciągnie\" ładnie. Nie ma problemów z wyprzedzaniem. Mógłby byc, trochę cichszy, ale mi osobiście nie przeszkadza.
4,0
Skrzynia biegów
Ok.
5,0
Układ jezdny
Dobrze dobrana siła wspomagania, precyzyjny układ kierowniczy, bardzo dobre zawieszenie trzymające samochód w ryzach nawet w szybko pokonywanych zakrętach. Żadnych przechyłów, wystarczająco dobre resorowanie. Stabilny na nierównościach, których w Polsce nie brakuje. Prawie ideał.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widocznosc bardzo dobra, do tyło trochę gorzej (hatchback), dodatkowo przeszkadza komplet zagłówków, ale w miarę duże lusterka ułatwiają sprawę. Generalnie jest ok.
4,0
Ergonomia
Wszytko jest dobrze i logicznie rozmieszczone, nie ma problemu zeby podczas jazdy obsluzyc klime. Bardzo wygodny pilot do radia umieszczony pod przełącznikiem kierunkowskazów. Jedyna wpadka to nisko umieszczone pojemniki na kubek/puszk/butelkę. Jest dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo sprawna i wydajna, bez żadnych zastrzeżeń. Ogrzewanie trochę słabsze, chwilę trzeba poczekac na ciepłe powietrze ( może to kwestia diesla ). Z szybami nie ma żadnych problemów, podgrzewanie przedniej i tylnej załatwia sprawę. Nie jest źle.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu dwie osoby nie powinny narzekac. Bagażnik nie powala, ale konkurenci w stylu golfa czy astry wcale nie oferują więcej. Jest dobrze.
4,0
Wyciszenie
Z racji że mam diesla hałas w środku jest słyszalny, ale nie uciążliwy. Przyzwoicie wyciszone auto. Szumy powietrza wyraźnie słychac dopiero powyżej 140 - 150 km/h. Szumy toczenia na dobrych letnich oponach mało słyszalne, na zimówkach trochę bardziej. Absolutnie zadowalająco.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj jest bardzo dobrze. W mieście przy normalnej jeździe nie przekracza 7l. W trasie średnio 5,5 z włączoną klimą, można zejsc ciut niżej. W cyklu mieszanym ok 6l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę jak najbardziej warto. za 15 - 16 tysięcy dostaniemy niezajeżdżony egzemplarz, który przy odrobinie zaangażowania z naszej strony odwdzięczy się długą i niekłopotliwą eksploatacją.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze. W mojej foczce awarii na razie uległ tylko przełącznik zespolony do kierunkowskazów \"nie odbijał\" i trzeba było ręcznie wyłączac. Ale to jest drobiazg. Silnik i zawieszenie jak narazie idealnie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek, które unieruchomiły by auto lub poważnie ograniczyły jego funkcjonalnosc. Solidny samochód - nic dodac, nin ujac.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDi 90KM 66kW
[l/100km]