Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

b330xi@gmail.com, 14 lat temu
Silnik 1.8 TDDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wysoka pozycja za kierownicą, wynagradza reg. kierownica w dwóch płaszczyznach. Następnie, mimo że to tylko focus.. to dzięki twardym fotelom dobremu zawieszniu można spokojnie pokonać całą polskę i nie jest się mocno wymęczonym..
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Diesel ;) ale w miarę kultura, nie telepie autem jak w TDI golf III, słychać go trochę ale bez tragedi dopiero przy wyższych obrotach albo od 120 km/h ale jest do zniesienia bez problemu. BMW też klekocze na zewnątrz ;) (roczniki \'98 r. \'02 r.)
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, drążek nie lata, trzeba wbijac biegi konkretnie same nie wchodzą nie ma opcji pomyłki.
4,0
Układ jezdny
3D wersja ;) oryginalne dość sztywne zawieszenie efekt? na sniegu mozesz miec wrazenie ze ucieka Ci tył.. w zakrętach przy powyzej wyzszych predkosciach masz wrazenie ze auto jest za wysoko i nie chcesz zaufac w 100% ze auto da rade ;) trzeba troche wolniej jezdzic to nie bmw ;)
Komfort
5,0
Widoczność
jak na tą klase i cuda które tworzą inni producenci to tu jest super, jedyny problem przy wyjezdzaniu tylem z parkingu na ruchliwą ulicę ciężko zobaczyć coś przez trójkąty z tyłu ;) ale widoczność przez tylną szybę wzorowa. Siedzi się dość wysoko (nawert po obniżeniu fotela) widoczność BDB. Jeden minus ;) jak póżniej siądziesz w bmw, audi, honda itp. to myslisz ze siedzisz na asfalcie przez 5 minut ;)
5,0
Ergonomia
multifunkcja przy kierownicy, troche przez to za wysoko przelacznik do kierunkow ale do przyzwyczajenia. Przelacznik wycieraczek sterowany inaczej niz w wiekszosci innych aut (kwestia przyzwyczajenia). Reszta wzorowa jasno przejrzyscie oczywiscie pod ręką ;) ale zeby opcja z klimatyzacją el. szybami itp. nie miala el. lusterek to juz nie wiem o co chodzi ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje się wolno jak diesel, ale szybciej niz np. mercedes w210 ;) po nagrzaniu okolo 10 minut ze juz jest spoko działa bdb, klima nie wiem sprawdze napiszę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto w wersji 3D, dla dwoch osob jestem studentem i to chcialem co kupilem auto mialo byc dla mnie i dla jednej pasażerki ;) nie bede woził rodziny, jak cos wiekszego mam hak, przewiduje max. 4 osoby i to na krotsza trase. Z przodu miejsca jest dużo, z tyłu raczej na marynarkę torebke itp. przynajmiej w wersji 3D
4,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej, ale to może \"odchył\" po lepszych markach ktore wyciszają auta BDB, podoba mi się że siedząc za kierownicą nie widze przy drzwiach elementów blachy i lakieru.. (można je znaleźć ale trzeba obrocic się do tyłu ;) tam juz sie zazwyczaj nie patrzy wiec wrazenie BDB). Spoko boczki, dotykasz w miejscu gdzie zazwyczaj są twarde w innych autach a tu miękkie ;) do paru szczegółów bym się przyczepił ale jest nieźle. Tylko diesla słychać czasem...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5.5 litra średnio miasto, trasa temperatury okolo 0 stopni, po trasie bez problemu bede miał 5 litrów ze stałą predkością 110 km/h zwalnianiem w miastach trochę i wyprzedzaniem tirów. W miescie w korkach około 6 litrów jak auto długo stoi odpalone bo prowadzisz dyskusje albo kogos zostawiles w nim ;) wyjdziesz ponad 6l ale ledwo co. Nie scigam sie nim bo to jest tylko 90KM :( do tego pozyczam inne auto ;) Rozrzad 210 zł oryginał, komplet filtrów (4 szt. kabina, powitrza, oleju, ropy) 200 zl i to są oryginały Motocraft czy jak to się tam pisze. Ogólnie tanio, wymiana rozrządu do 200 zł, reszty jeszcze nie wiem ale jest przyzwiocie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena na najpopularniejszym serwisie ;) krzyczą około 13-14 tys zł, na te zarejestrowane raczej bym nie patrzył w cenie 11-10 tys zł chyba że chcesz kupić wytłuka.. albo masz farta.. ale za te 10-11 tys zł można kupić sprowadzonego ładnego focusa. Musisz dobrze szukać te auta na szczęście zazwyczaj nie są katowane przez młodych ludzi jak BMW ;) że trzeba dać minimum 40 tys zł zeby kupic cos nie lepionego i nie zajezdzonego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
padł podnośnik el. szyby i tyle. reszta to eksploatacja. Uważam że BDB.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nieszczelność w układzie paliwa, cofnięcie się ropy i brak opcji odpalenia naprawa 15 minut (ale ile musiałem wiedzy o dieslu zdobyć ;) poprostu przypadek.. poza tym OK Ważne żeby kupić dobry egzemplarz, udało mi się kupić francuza 112 tys km (nie ma się co cieszyć może kręcony), ksiązka serwisowa (może drukowana..), ale auto jest sztywne niezniszczone i czuje się że nie ma 200tys km poprostu przyjemnie się nim jeździ. IDEALNE DLA STUDENTA

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback