Oszczędny, wystarczająca dynamiczny z niewielkim obiążeniem (żona+dziecko). Niestety kupiłem auto z cięknącym zaworem pompy wtryskowej. Mója nieuwaga, mój błąd. Koszt naprawy ok. 2000 zł :(
3,0
Skrzynia biegów
Jednyka troszkę haczy. Nie ma porównania ze skrzniami aut z grupy VW.
5,0
Układ jezdny
Niedoścignięty wzór dla konkurencji w tej samej klasie. Pewny w szybkich zakrętach i koleinach. Bardzo precyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód Ok. Tył troszke gorzej. Mała tylnia szyba.
3,0
Ergonomia
Nie ma schowków. Po przesiadce z Corsy myślałem że będzie dużo lepiej, ale niestety się zawiodłem. Wygodne fotele. Za dużo plastiku, ale na szczęście dość solidnie spasowany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tej kwestji nie można Focusowi niczego zarzucić. Wolno się nagrzewa, nawet jak na disela ale potem już jest Ok. Szyby nie parują. Piątka za podgrzewaną przednią szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie aut to jest dobrze. Bagażnik mógł by być troszke większy.
3,0
Wyciszenie
Troszke za głośny nawet jak na disela. Po wyżej 130km/h robi się mało znośnie. Nie wiem jak inne egzemplarze, ale mój nie ma wyciszenia pod maską, ani osłony pod silnikiem. Może to jest przyczyną.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety nie jest to TDI.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Było by dobrze gdyby nie pęknięte ramię przedniej wycieraczki, które zostało mi w ręku przy próbie jego odchylenia. Szok.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam go niedługo więc za wiele nie powiem. Mimo wzystko myśle, że wyciek z pompy wtryskowej przy przebigu 90 kkm to przegięcie. Nie można tu mieć pretensji do samego FORDA, ale raczej do BOSCHA który to był producentem tych felernych pomp VP, które w innych autach też padają .
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDi 90KM 66kW
[l/100km]