Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

Patryk, 8 lat temu
Silnik 1.8 TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 251 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus I Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niby 1.8, niby turbodiesel, niby 115 KM, a dynamika jest nad wyraz imponująca. Niejeden "hondziarz" czy "beemiarz" dostawał wścieku po odejściu spod świateł. Przy ciężkiej nodze i korkach wciąż nasz portfel nie będzie płakać - nigdy nie spalił mi więcej niż 7.5 l/100 km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Jak w każdym Fordzie, jeśli nie zadba się o karoserię wystarczająco i nie zareaguje odpowiednio szybko, to rdza będzie korzystać w najlepsze.
4,0
Całokształt
Auto może się podobać lub nie, osobiście nie mój gust, ale coś mnie jednak w nim urzekło po próbnej jeździe... a pokonało nie byle jaką konkurencję, bo BMW 320d, Audi A3 1.8T i Toyota Celica VI 1.8
Wrażenia
5,0
Silnik
Z silnikiem nie ma praktycznie żadnych problemów, jedyne co zrobiłem przez ponad rok (poza filtrami i olejem) to poduszki przy intercoolerze i gumy przy turbo, ale to raczej profilaktycznie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów "sztywna", sympatycznie współpracuje z silnikiem - jak ktoś chce jechać płynnie, to pasażerowie nie odczują zmiany biegów, a jak ktoś preferuje agresywę, to możemy sobie pozwolić na zmiany biegów niczym Ken Block.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie raczej sztywne, dziury da się wyczuć pod kołem, ale nie tak, żeby nam to destabilizowało tor jazdy. Auto bardzo zwrotne, daje radę na każdym parkingu.
Komfort
5,0
Widoczność
Wnętrze w pakiecie ST - czysta poezja. Elektryczna regulacja wysokości oraz szeroki zakres "ruchomości" foteli sprawia, że nie ma mowy o braku widoczności.
4,0
Ergonomia
Wnętrze pojazdu bardzo dobrze oznakowane, bez zbędnych przycisków. Nic nie rozprasza uwagi kierującego, wszystko można robić intuicyjnie. Wygląd wnętrza - ponownie rzecz gustu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ponownie pakiet ST wchodzi w grę - grzane fotele potrafią nieźle przygrzać, a klimatyzacja w lecie bardzo dobrze spełnia swoją rolę. Warto odnotować, że zarówno przednie i tylne grzane szyby działają bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód nie ma prawa narzekać, miejsca jest pod dostatkiem (pisze to osoba dość masywna), za to z tyłem różnie - większość nie narzeka, pasażerowie z BlaBlaCar są zadowoleni... no ale to wciąż hatchback, nie MPV.
4,0
Wyciszenie
Do 140 km/h silnika praktycznie nie słychać, przy wyższych prędkościach i obrotach powyżej 3500 daje o sobie usłyszeć. Jazda powyżej 180 km/h jest zdecydowanie słyszalna w środku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Idealne dla studenta. Dlaczego? Bo za 200 zł zrobimy śmiało ponad 600 km w samym mieście, 750-800 km w cyklu mieszanym. Za 300-320 zł zrobiłem 1200 km na trasie 30% autostrada, 50% krajówki i 20% miasto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo wdzięczne w użytkowaniu ale niewdzięczne w sprzedaży - nie da ich się sprzedać za wygórowaną cenę, tym bardziej zachęca do zakupu. Za 8 tysięcy spokojnie znajdziemy coś bardzo dobrego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet w salonach nie ma ideałów, no ale bądźmy szczerzy - drobne usterki można samemu w pół godziny na parkingu przed blokiem usunąć. Dużo zamienników w przystępnej cenie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno mi się wypowiedzieć, na szczęście żadna mnie nie spotkała. Aczkolwiek prewencyjnie sprawdziłem koszta rozrządu, dwumasy, itp. - nieduże pieniądze w porównaniu z BMW, Mercedesami czy Audi.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus I Hatchback