Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

boyler, 10 lat temu
Silnik 1.8 TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus I Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Niesamowicie trzyma się drogi. Zawieszenie robi robotę czy to na dziurach czy na płaskim. Poza tym samo w sobie jest bardzo tanie w utrzymaniu i relatywnie trwałe jak nie montujesz chińszczyzny - szukać polskich zamienników czy wahaczy heavy-duty.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja nadkoli tył, dół drzwii
Silnik : zaworki zwrotne wtryskiwaczy
Przeniesienie napędu : koło dwumasowe
4,0
Całokształt
Nie wiem czemu aż tak niektórzy nie lubią Ford-ów tym bardziej z silnikami TDCi. Być może, że nie posiadali wcześniej ów pojazdu i opinię rozsiewają zasłyszaną w kuluarach przy kanapce i fancie osiedlowego warsztatu Pana Heńka. Auto relatywnie tanie w zakupie. Ponadczasowa linia nadwozia i obszerne wnętrze jak na ten segment.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 115 konny daje frajdę z jazdy po mieście. TDCi generuje sympatyczny moment obrotowy dostępny już od 1500 obrotów. Auto nie jest mułowate. Puchnie i moment spada od około 3300obr. Można na to zaradzić usuwając katalizator ;) Na wiosnę chip-uję. Można podkręcić programem na 145-150KM. Spalanie ropy bajka. Dynamiczna jazda po mieście to 7,5 litra. Być może się da więcej, ale ja dużo hamuję silnikiem i w 40% poruszam się obwodnicami miasta. Nic nie bierze oleju, grama nie dolewam, a śmigam na 5W/40. Polecam osłonę pod silnik - bez niej jak mocno pada to woda potrafi się dostawać na rolki napędowe i coś czasem zaświszczy.
5,0
Skrzynia biegów
Prosta, precyzyjna. Brak uwag. Bez wnikania w wymianę oleju czy tym podobne. Działa cicho, nic nie zgrzyta, a przebieg jest już spory.
5,0
Układ jezdny
Mój egzemplarz posiada zawieszenie H&R amortyzatory + niższe sprężyny. Prowadzenie fantastyczne. Zmieniłem wahacze przód całe na nowe w cenie 115 zł sztuka ! Całe nic :) Polecam natomiast wydać ciut więcej i nie kupować najtańszych łączników stabilizatora przednich. Od wymiany do wymiany oleju padną na bank. Polecam polskie - na allegro :)
Komfort
5,0
Widoczność
Przeszklony ładnie wszytko widać - kozacka opcja to podgrzewana szyba przednia - nic w zimie skrobać nie trzeba :)
4,0
Ergonomia
Mecedes to to nie jest ale dłuższe trasy w fotelu kierowcy nie są męczarnią. Przydałby się podłokietnik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla całkiem szybko łapie temperaturę. Klima mrozi jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca. Osoby wysokie jak ja i przy masie 100 kilo - bez problemu. Z tyłu to samo - no ciężko tylko się wysiada - 3D :)
4,0
Wyciszenie
Mój Focus dodatkowo ma wytłumione drzwi przednie ze względu na zabudowę audio - jest cicho, nic nie szumi przy wysokich prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ultra tani samochód. Zawieszenie tanie. Plastiki czy cokolwiek tam trzeba są do dostania w ilościach hurtowych na allegro czy szrotach. Ale jak żałujesz na filtry paliwa dobrej jakości i lejesz w bak szajs to czeka się robota pompy wtryskowej czy podzespołów wtryskiwaczy (są tam trzy elementy psujące się ) A i jeszcze jak padnie wtrysk to wcale nie trzeba robić wszystkich. Uwaga znów na durne opinie i naciągaczy w zakładach "diesel service"
5,0
Stosunek jakość/cena
Naprawdę polecam - tak samo rozsądny w utrzymaniu jak kultowy Golf trzeciej generacji tyle, że focus w hatchbacku i 3D wygląda o trzy levele lepiej :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdółki się zdarzyły. Ja wymieniłem z rzeczy niecodziennych zamek klapy tył (nie działało otwieranie z pilota czy guzikiem na desce) koszt 50 zł, taśmę airbaga ( nie cofały się kierunkowskazy) kozt 30 zł, wentylator nagrzewnicy (na pierwszym biegu świszczał) koszt 35 zł i ułamałem lusterko wewnętrzne - 20 zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zasadniczo brak, coś tam dwumas się odzywa od 20 stu tysięcy kilometrów i łożysko wysprzęglika sprzęgła. Jak się posypie - wymienię heheheh dramatu nie ma. Na szczęście jest opcja przejścia z dwumasu na jednomas - takie kity produkuje Valeo i nad tym się zastanawiam. Aha i korozja drzwi dół i nadkola tył - ale zrobiłem to na czas, takiego już kupiłem.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback