Zawieszenie
: Pod tym względem najlepszy w swojej klasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Awaria czujnika wałka rozrządu
5,0
Całokształt
Samochód idealny dla młodszych jak i starszych kierowców. Ci pierwsi (jak ja) docenią zwłaszcza łatwość prowadzenia a co za tym idzie przyjemność z jazdy. Auto jak najbardziej godne polecenia dla tych, którzy dopiero zdobyli upragnione prawko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Praktycznie w ogóle nie czuć, że pod maską pracuje diesel. Takiego przyspieszenia mógłby pozazdrościć nie jeden benzyniak. Gdy silnik jest zimny, lubi sobie poklekotać, jednak gdy się rozgrzeje, w kabinie można porozumiewać się szeptem. Piątka.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bez zarzutu, biegi wchodzą łatwo, stawiając przy tym przyjemny opór. Kolejna piątka.
5,0
Układ jezdny
Jeżeli ktoś kiedykolwiek jeździł Focusem, nie śmie ocenić układu jezdnego poniżej piątki. Samochód prowadzi się doskonale, po prostu połyka zakręty. Naprawdę ciężko wyprowadzić go z równowagi.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w porządku, choć nieco przeszkadzają szerokie słupki. Utrudnia to parkowanie, zwłaszcza tyłem. Bez lusterek ani rusz.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski i pokrętła na swoim miejscu. Wygodne umiejscowienie przycisku otwierania bagażnika - nie trzeba się schylać jak w Fordzie Sierra. Również bardzo praktyczne sterowanie radiem z kierownicy. Pięć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie nagrzewanie, szybkie chłodzenie. Nic więcej pisać nie trzeba. Piątka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy kierowca znajdzie w Focusie wygodną pozycję. Zarówno kierownica, jak i siedzenie posiadają bogaty zakres regulacji. Miejsca nad głową też pod dostatkiem. Z tyłu osoby do 180 cm nie mają powodów do narzekań. Dla wyższych moze zabraknąć miejsca nad głową. No ale nie wymagajmy zbyt wiele od kompaktu. Pięć.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest bardzo dobrze wyciszony, dopiero na wyższych obrotach słychać, że coś jednak pracuje pod maską. Niestety, plastiki lubią sobie potrzeszczeć. W tym wieku to jednak nic nadzwyczajnego. Czwórka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w mieście nie pali więcej niż 8 litrów, przy spokojnej jeździe spalanie to ok. 7 litrów. W trasie można zejść poniżej 6. Ceny napraw nie są wygórowane, bogaty wybór części zamiennych.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie raczej nie da się kupić niczego lepszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna awaria jeżeli chodzi o drobiazgi to nie działające elektryczne otwieranie szyby przedniej. Usterkę naprawiono jednak szybko i tanio.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyną usterką, która unieruchomiła auto była awaria czujnika położenia wałka rozrządu. To jednak częsta przypadłość tego modelu. Oprócz tego żadnych problemów z kołem dwumasowym czy wtryskiwaczami, tak wymienianymi jako typowe usterki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW
[l/100km]