Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

realista, 14 lat temu
Silnik 1.8 TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus I Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Jeden wtrysk odmówił posłuszeństwa, ale Pan w serwisie go oszukał i zamontowaliśmy go od nowa. Komputer się nabrał i potem wszystko chodziło. Poza tym to częste błedy komputera mówiące o uszkodzeniu układu wtryskowego. Auto w tym momencie nie osiągało obrotów i gasłow po kilku sekundach. Restart samochodu wystarczył, żeby jechać dalej. Serwis bezradny.
Inne : Oryginalne radio się zepsuło.
Przeniesienie napędu : Bardzo słyszalny zgrzyt przy starcie auto świadczący o dogorywaniu koła dwumasowego - serwis powiedział, że z 50 000 km można z tym jeździć.
4,0
Całokształt
Pomimo awarii czujnika, ciągle pojawiających się błędów układu wtryskowego, zgrzytów koła dwumasowego i ogromnym spalaniem w mieście autkiem jeździ się bardzo przyjemnie. Silnik jest elastyczny, a przełożenia skrzyni biegów dobrze zaprojektowane. Autko posiada świetne zawieszenie, które nie pozwoli nam wypaść z zakrętów nawet przy większej prędkości.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ok, ale... od początku problem z diagnozą wtrysków, wyskakujący błąd, który informował o awarii układy wtryskowego. Serwis bezradny, wtryski były w porządku. Auto wprawdzie po restarcie jechało dalej bez problemów ale pozostaje niesmak. Na trasie zepsuł się czujnik położenia wałka rozrządu. Koszt 450 zł (serwis, czujnik i laweta), ale...znowu niesmak. W zimie (-8 C )palił ale kiepsko, trzeba było rozgrzewać świece pare razy i trzymać na gazie przez chwilę bo gasł.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu. Chociaż przy uruchamianiu słychać było zgrzyt koła dwumasowego. Z tym jednak można jeszcze było z 50 000 km zrobić (tak mi serwis powiedział).
5,0
Układ jezdny
No tutaj to jest popis Forda :) Pełne zawieszenie wielowahaczowe (przód i tył) mówi samo za siebie :)Jest trochę za twardy na polskie drogi. Czuć dziury i przy tym słychac wszystkie platiki (których niestety jest za dużo)
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Wygodne, dobra pozycja za kierownicą. Rozsądne rozstawienie przycisków na konsoli i genialnie rozwiązane sterowanie radiem przy kierownicy (duży plus za to). Przyciski otwierdania szyb pod ręką bardzo wygodnie rozmieszczone(nie tak jak np. w Seatach czy Skodach, że trzeba cofać ręke - jest to bardzo uciążliwe).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Climatronic perfekcyjny. Długo się nagrzewa no ale to jest diesel.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze. Wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Jest głośno, pomimo że to CR, za głośno trochę. Kolega ma Kia Cerato z silnikiem CRDi i w środku ma cichutko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja jeździłem głównie po mieście - Kraków. Nie warto kupować tego auta na miasto. Pali 8.5 - 9 litrów po mieście. W nocy można zejść do 7 - 7.5 jak nie ma aut. Zejście poniżej 7 litrów jest nierealne. Na trasie Kraków - Miechów warszawianką bez szaleństw wyszło 5.1. Kraków - Chorzów olkuską z mamą na pokładzie czyli 70 - 80 km/h - miłe zaskoczenie bo komputer pokazał 4.9 l. Czyli autko na trasę jak najbardziej.
3,0
Stosunek jakość/cena
No tutaj jest przeciętnie. Za tą cenę oczekiwałbym troszkę mniej plastików w środku i lepszego wyciszenia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik położenia wałka rozrządu padł - auto nie zapali bez tego. Duży minus. Koszt 450 zł - czujnik, wymiana w serwisie (nie autoryzowanym) plus laweta. Zepsute radio (procesor radia padł) odtwarzało tylko płyty. Koszt naprawy 130 zł.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych nie było, chociaż jeden wtrysk odmówił posłuszeństwa, ale Pan w serwisie go oszukał i zamontowaliśmy go od nowa. Komputer się nabrał i potem wszystko chodziło. Poza tym to częste błedy komputera mówiące o uszkodzeniu układu wtryskowego. Auto w tym momencie nie osiągało obrotów i gasłow po kilku sekundach. Restart samochodu wystarczył, żeby jechać dalej. Serwis bezradny.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback