Zawieszenie
: To chyba najmocniejsza strona focusa ale i silnik TDCi jest b.dobry
4,0
Całokształt
Focus jak na swoja klase jest bardzo fajny, jezdzi sie nim na tyle dobrze ze zaczyna sie oczekiwac od niego wiecej (mondeo, passat)- ale wystarczy przejechac sie innymi autami z tego segmentu by zrozumiec ze focus mimo ze juz nie najmlodszy to wciaz fajne autko. Jedyne co bym zmienil to fotele na wygodniejsze i odmlodzil deske rozdzielcza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny i chetny di wspolpracy - pow 2000rpm bardzo ladnie pracuje. Na poczatku troche sie trzeba przyzwyczaic do ruszania- jak ma za malo obrotow to potrafi zgasnac (ale to chyba wszystkie diesle na wtryskach tak maja).
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza plynnie, zestopniowanie przyzwoite- czasem tylko 6tki brakuje.
5,0
Układ jezdny
Trzyma sie swietnie drogi- kazdy zakret to przyjemnosc- problemy pojawiaja sie jak probuje tak jezdzic innymi samochodami.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
w zasadzie wszystko na swoim miejscu- ale deska nie powala ekstrawagancja.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima zaczyna dzialac b.szybko, troche denerwuje ten automatyczny system kontroli i regulacji temperatury
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo i z przodu i z tylu. Najwiekszy jest bagaznik ale to kombi.
4,0
Wyciszenie
Moim zdaniem za duzo szumu z ukladu jezdnego przedostaje sie do kabiny- co powoduje ze pow. 140 zaczyna byc glosny
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Generalnie jest ok, ale do katalogowego spalalania to jest daleko.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trodno powiedziec, za te pieniadze mozna kupic tylko starszy model oktavi lub astry wiec chyba wart jest swoich pieniedzy choc wersja z Dieslem tania nie byla.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wszystko ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 101KM 74kW
[l/100km]