Silnik
: Bałem się, że diesel, że "ford g... wort" i inne takie, ale jestem naprawdę zaskoczony
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza
4,0
Całokształt
Ocenę za całokształt o samochodzie psuje niestety karoseria... która jest tragiczna, samochód jak na swój wiek jest całkiem ładny, nie ma też się zbytnio do czego przyczepić, poza blachą...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dość elastyczny, żwawy, choć widać, że nie lubi bardzo niskich obrotów (mam porównanie z Toyotą 1.4 D4D 90KM, która dużo lepiej znosi niskie obroty, pomimo, że jest większym mułem). Brak usterek, wycieków, problemów przy przebiegu 220kkm.
4,0
Skrzynia biegów
Ewidentnie brakuje 6. biegu... Nie zmienia to faktu, że po przywyknięciu da się zmieniać biegi praktycznie niewyczuwalnie dla pasażerów. Przy zmianach na poziomie 2300-2500 mamy jednocześnie płynność jazdy, jak i ekonomiczne w miarę spalanie.
5,0
Układ jezdny
Tu akurat nie będę się rozpisywał, każdy chyba zna legendy o układzie jezdnym z focusa mk1, istny ideał.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo udana sylwetka, odpowiednio duża tylna szyba, lusterka pomimo, że nie są wielkie jak z autobusu i tak dużo pokazują.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, mój egzemplarz niestety nie posiada satelitki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No niestety, jak to diesel, w zimie potrzebuje więcej czasu na dogrzanie powietrza w nawiewach niż benzynka, ale mimo to nie ma większych problemów (po ok 3km zaczyna lecieć letnie powietrze), podgrzewana przednia szyba - cudo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mając 180cm nie mam problemów ani z przodu ani z tyłu, ale o ile z przodu jeszcze jest naprawdę okej, to z tyłu nie jest to już taki istny komfort.
4,0
Wyciszenie
Do 100-120 km/h całkiem całkiem, potem jest trochę gorzej, ale duże znaczenie mają też opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie należą do najtańszych, a na pewno nie jeśli komuś padnie dwumasa lub sprzęgło... Ale jakieś pierdołki typu rozrząd, filtry, klocki są na bardzo niskiej półce cenowej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że w obecnych czasach gdzie auta robi się na ilość a nie na jakość, to focus mk1 jest jeszcze jednym z ostatnich, w które naprawdę jest sens inwestować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak każde auto, które ma 13 lat - nie ma mowy o totalnej bezusterkowości, ale nic wielkiego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 3 lata jak mam to auto tylko raz zostało unieruchomione na amen - przez czujnik położenia wału, poza tym w porządku.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 101KM 74kW
[l/100km]