Jedynie kilka mało istotnych wad. Auto naprawdę godne polecenia. Podkreślę znaczną różnicę w spalaniu jeśli chodzi o silnik 100KM i 115KM. Świetnie się prowadzi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Odpowiednia moc w stosunku do wagi samochodu. Dobry moment obrotowy, auto fajnie przyspiesza już od 1,5 tys. obrotów. Pięknie pracuje nawet po 230 tys przebiegu, cyka jak zegareczek. Nigdy nie kopci, szybko się rozgrzewa. Zaskakiwać może też maksymalna prędkość - z 5 osobami na pokładzie 205km/h. Sam około 215km/h. (na paliwie V-power)
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajne przełożenia, zapewniające zarówno szybkie przyspieszenie jak i niewysokie obroty przy wyższych prędkościach np. 2,5tys obr przy 100km/h na 4 biegu, 3 tys obr przy 150km/h na 5 biegu. W zimę przy temp poniżej minus 20 stopni wsteczny wchodził za drugim razem. Poza tym chodzi bardzo płynnie, dobrze odbija do luzu.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo przyjemnie i co ważne dla osób lubiących szybką jazdę bardzo pewnie. Dosyć sztywno można powiedzieć sportowo co zapewnia pełną kontrolę w łukach i zakrętach. Bardzo dobrze się trzyma drogi, nawet podczas manewrów przy sporej prędkości. Pozwoliło mi to kiedyś uniknąć wypadku gdy ktoś przede mną wpadł w poślizg i musiałem wykonać ostry manewr aby go ominąć.
Komfort
5,0
Widoczność
Regulacja fotela w 3 płaszczyznach pozwala umiejscowić poziom oczu w takim miejscu gdzie mamy pełną widoczność. Nie nie zasłania jak np w Merivie podwójne słupki pomiędzy przednią szybą a przednimi drzwiami. Dodatkowo długie lusterka boczne zapewniają dobrą widoczność.
5,0
Ergonomia
Dla kierowcy znakomita. Wszystko pod ręka, działa tak jakbym sobie życzył. Dobre umiejscowienie kierunkowskazów, przełączników świateł itd. Zbiornik na płyn do spryskiwaczy jest bardzo duży (około 4 litrów) więc nie trzeba często dolewać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla szybko się rozgrzewa, więc zimą nie ma problemów. Dodatkowy komfort zapewnia podgrzewana przednia szyba. Nawet oblodzonej nie trzeba skrobać, po chwili samo wszystko spłynie. Klimatyzacja działa bez zarzutów. Łatwa i pełna regulacja nadmuchu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie jako kierowcy jest wystarczająco miejsca, ale dla pasażerów powyżej 190cm może być ciasno nawet z przodu. Dla pasażerów z tyłu mało miejsca na nogi. No ale w końcu to nie jest duże auto.
5,0
Wyciszenie
Porównując z nowym Mercedesem lub Audi na pewno w środku jest głośniej. Ale porównując z samochodami tej klasy i rocznika jest naprawdę bardzo dobrze wyciszone. Kiedy znajomy wsiadł do środka nie mógł uwierzyć, że diesel tak cicho pracuje. Przy wyższych prędkościach słychać głośniej szum powietrza niż silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Według mnie spalanie bardziej zależy od sposobu jazdy niż od miejsca (trasa czy miasto). Przez pewien czas jeździłem maksymalnie ekonomicznie, chciałem sprawdzić ile najmniej może spalić. Udało mi się uzyskać wynik 3.8 l/100km. Przy jeździe dynamicznej ciężko przekroczyć 6.5 l/100km/ Jeżdżąc po autostradzie praktycznie z max prędkością spaliło ponad 7l/100km. Przy normalnej jeździe średnie spalanie 6l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie w tej cenie nie kupiłbym nic lepszego. Auto porównywalne z dużo droższymi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Paliły się żarówki, ale to raczej wina tanich żarówek. ;) Tak jak pisałem przy dużych mrozach wsteczny wchodził za drugim razem. Nie rdzewieje nawet na odpryskach na masce (po kamykach).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomimo przebiegu nie musiałem nic robić z zawieszeniem, oczywiście je sprawdzałem. Jedyną rzecz, którą zrobiłem była regeneracja wtrysków. Spodziewałem się tego, ponieważ to normalne w tego typu silnikach po przejechaniu ponad 200tys km. Poza tym nic się nie działo i pewnie nie będzie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 101KM 74kW
[l/100km]