Zakup tego auta należy bardzo dobrze przemyśleć. Samochód prowadzi się świetnie, pod tym względem nie ma sobie równych w swojej klasie. Niestety musimy się liczyć, że przy przebiegu około 150 000 tys km mogą pojawić się duże wydatki w postaci wyżej opisanych usterek.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik zachowuje się przeciętnie, źle reaguje na jazdę miejską, brak elastyczności. Poza miastem bardzo sympatycznie. Ogólnie jak na moje potrzeby silnik był wystarczający.
4,0
Skrzynia biegów
bez zarzutów.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny porównywalny do dużo większych aut typu VW Passat. Bardzo dobrze trzyma na zakrętach, wielowachacz zachowuje się idealnie. Zdecydowanie najlepsza cecha jaką posiada ford focus. Częste naprawy zawieszenia to mit!!!!! Przejechałem tym samochodem 55 000 km. w zawieszeniu wymieniłem tylko podstawowe podzespoły, których koszt nie przekroczył 800PLN.
Komfort
3,0
Widoczność
Problemem są tylne słupki, które ograniczają widoczność. Widoczność do przodu bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Super
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest bardzo dobrze, potrafiłem zejść z spalaniem poniżej 4 L! Miasto około 6.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zakup samochodu trzeba dobrze przemyśleć. Po 150 000 tys pojawił się problem z turbiną, sprzęgłem (kolo dwumasowe), amortyzatory, zacisk (tył), karoserią. Samochód niesamowicie rdzewieje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 101KM 74kW
[l/100km]