Silnik
: dość cicha praca jak na DIESEL\'a, przy zakupie to było miłe zaskoczenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: przypadłość focusów to rdzewiejąca klaba bagażnika i wewnętrzne ranty tylnych drzwi
Układ elektryczny
: dość często pali żarówki w lampach przednich
4,0
Całokształt
auto dobrze się sprawuje, mknie cały czas do przodu i oby tak dalej :)
szerokości dla innych właścicieli
Wrażenia
5,0
Silnik
Praca silnika dobra, zryw jest, moc też, jak na DIESEL i swoje lata jest cichy (nie słychać klekotu).
5,0
Skrzynia biegów
przy minusowych temperaturach biegi lekko ciężej wchodzą (w takich temperaturach to może być wina zimniejszego a więc gęstrzego oleju w skrzyni lub tego że FORD użył linek do sterowania skrzynią biegów i one mogą lekko przymarzać, lub jest to przypadłość mojego modelu)
Ogólnie praca skrzyni biegów bez zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
jak to w FOCUSie idealny, bez zastrzeżeń.
Lekki tył w porównaniu do przodu pojazdu nie wgniata tak opon w asfalt i jazda w lecie na oponach kierunkowych może doprowadzić do nierównomiernego ścierania i bicia opony na tyle(opona robi się kwadratowa).
Na lato polecam opony asymetryczne
Komfort
5,0
Widoczność
czasem mam taki mankament, iż skręcając w lewo przy zakrętach 75 stopni lewy słupek od przedniej szyby zasłania lekko widoczność i ewentualnie pieszego który idzie po pasach, trzeba na to uważać lub inaczej sobie ustawić siedzenie.
Ogólna widoczność do przodu, z boku, do tyłu, przez lusterko bardzo dobra
4,0
Ergonomia
ogólnie dobrze z jednym małym wyjątkiem, który uwidacznia się przy długich trasach, a konkretniej pedał gazu jest jakoś dziwnie wysoko i blisko usytuowany i by komfortowo jechać przez dłuższy czas trzeba odsunąć siedzenie od kierownicy i je sporo obniżyć, ponieważ po długim trzymaniu nogi na gazie zaczyna boleć kość piszczelowa (pięta oparta o podłogę, natomiast palce stopy trzeba ciągle trzymać w górze)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak to na silnik diesela przystało grzeje się trochę wolniej niż benzyna i ogrzewanie dopiero po paru kilometrach zaczyna dmuchać ciepłem. Moje osobiste odczucie jest takie, że wentylator powyżej drugiego biegu dmucha za mocno, nie jest to przeszkadzające ale na drugim biegu mógłby delikatnie słabiej tłoczyć powietrze.
Poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z uwagi na usytuowanie pedału gazu fotel kierowcy jest dość mocno odsunięty (wzrost kierowcy 180cm) i automatycznie pasażerowie z tyłu mają mniej miejsca. Kierowca ma dużo miejsca dla siebie podczas jazdy.
4,0
Wyciszenie
po włączeniu silnika jest on słyszalny w kabinie, podczas jazdy bardziej słychać wiatr świszczący o lusterka niż silnik
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie,
ceny przeglądów standardowe nie odbiegają od cen innych marek,
części oryginalne nie są drogie jest dużo zamienników,
dość drogie ubezpieczenia
4,0
Stosunek jakość/cena
trudno powiedzieć
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi czasem się zdarzają w końcu auto ma już parę lat i ładny przebieg, w większości wymiana części standardowo zużywających się podczas eksploatacji: filtry, hamulce, płyny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak poważnych usterek, czasem poważne usterki po dobrym zdiagnozowaniu są łatwe i w miarę tanie do naprawy (czasem ciężko jest za pierwszym razem dobrze zdiagnozować, niestety im więcej elektroniki tym większa wygoda, ale gorzej do naprawy)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 101KM 74kW
[l/100km]