Koszty napraw powodują, że ogólna ocena jest przeciętna. Inaczej byłaby wyższa ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
100 KM to jednak na trasie trochę mało, zwłaszcza przy wyprzedzaniu
5,0
Skrzynia biegów
nie mam uwag
5,0
Układ jezdny
bez zarzutu, dobrze trzyma się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
na łukach słupki trochę ograniczają widoczność
4,0
Ergonomia
bez zarzutu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
trochę średnio, nawiew jest wręcz słąby w porównaniu np. do golfa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie przy dość dynamicznej jeździe potrafi spokojnie zejść poniżej 5l; przy średniej prędkości 130-140 ok. 6l.
W mieście masakra - zimą komputer pokazywał nawet 8,8l
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
słaby dostęp do żarówek w przednich lampach w przypadku konieczności wymiany
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiłem auto z przebiegiem 139 tys. Przez rok wpakowałem ponad 5 tys PLN w naprawy. I tak po 15 tys. padło koło dwumasowe - wymiana z robocizną 2900 PLN, wg serwsiu do mojego modelu pasował jedynie oryginał. Przy 165 tys. wysiadł alternator. Naprawa + wymiana sprzęgiełka alternatora (bo też było do dupy, a pasował wyłącznie oryginał) 1300 PLN.
W międzyczasie wymiana kompletu hamulców z przodu - prawie 900 PLN. Do tego jeszcze parę drobiazgów.
Niby Focus jest niezawodnym autem, ale mi trafił się wyjątek od tej reguły.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 101KM 74kW
[l/100km]