Polecam to autko, swietne zawieszenie, prowadzenie daje frajde - zwlaszcza z silnikiem TDCi i na stacji nie znika uśmiech z twarzy:) Dobrze, ze troche siedzialem w Anglii, dzięki temu kupilem wlaśnie focusa, bo tam ford cieszy się lepszą opinią niż w Polsce.. i słusznie wg mnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Common-rail 2giej generacji - czyli cichy, wysoka kultura pracy, zmienne łopatki turbiny, co minimalizuje efekt turbodziury. Epoka do przodu w porównaniu do wolkswagenowskich pompowtryskiwaczy z poczatku tego wieku.
4,0
Skrzynia biegów
Bez problemów, ale następne auto będzie miało 6 biegów
5,0
Układ jezdny
Cudowne prowadzenie, twarde i zarazem wystarczająco wygodne, wielowachacze z tyłu robią dobrą robote . Czyli popieram opinie najlepiej zarabiającego dziennikarza motoryzacyjnego Jeremiego Clarksona z Top Gear.
Komfort
4,0
Widoczność
Całkowicie wystarczająco, dość szerokie słupki.. ale dają za to poczucie bezpieczeństwa;)
5,0
Ergonomia
B. dobrze zaplanowane wnętrze, inticyjnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima super, z ogrzewaniem gorzej jak to w dieslu bez ogrzewania elektrycznego
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu b. duzo miejsca, siedziałem w wielu autach, podobną przestrzeń na przednich fotelach oferuje mercedes C klasy czy Honda Accord z tamtych lat. Z tylu nieco gorzej, ale jak na kompakt nie jest źle
4,0
Wyciszenie
W porównaniu z TDi - wyśmienicie, jeździłem ostatnio nowiutkim passatem 2.0 TDi - było nieco głośniej.. Ale w porównaniu z cichymi benzyniakami japońskimi wypada blado. Świst powietrza słyszalny powyżej 120km/h, maksymalnie jechalem 205km/h w Anglii i wtedy było naprawde głośno:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dzięki komputerowi pokazującemu chwilowe spalanie nauczyłem się oszczędnie jeździć dieslem, średnia w ciągu ostatnich 2 lat oscyluje w okolicy 6litrów co mnie cieszy
5,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie bije cała konkurencje, jeśli wziąść cenę pod uwagę
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówka lewego światła! Regularnie przepala się co 5-6 miesięcy. Zawór EKG oczywiście zatkany przeze mnie - niepotrzebnie zwiększa dymienie - często się zacina w tych silnikach (robota na 5minut)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wtryski mi padły - dymił - powodem było paliwo złej jakości, kupilem na allegro od rozbitka i już wszystko hula. Słabe ocynkowanie blach, w ukrytych miejscach zaczyna się korozja, ale mi to nie przeszkadza
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 101KM 74kW
[l/100km]