Zawieszenie
: Focus ma naprawde świetne zawieszenie. Jak ktoś nie wierzy proponuje się przejechać jakimś francuzem a potem Focusem. CZAD.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Turbina - pękająca guma od intercoolera.
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 4 lata autko z drobiazgów zanotowało: przepalanie się częste żarówek w oświetleniu drogowym, radio ( Ford 6006E) które nie odtwarzało lekko porysowanych płyt a nawet ich nie widziało. Z tylnego zderzaka po jakichs 170 tysiacach zaczął odłazić lakier.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 155 tysiącach km poszło koło zamachowe (jakieś tam wielomasowe) - po naprawie w autoryzowanym serwisie po 5 tysiach znowu poszlo kolo zamachowe. Naprawione w ramach gwarancji - a ha naprawa kola wiazala sie takze z wymiana rozrusznika i sprzegla - calosc 6 tysiecy zlotych! Auto na firme wiec naprawy poszly w kosztach ale prywatnie to mozna by się poszatkować. Po 170 tysiącach pękła jakaś rurka doprowadzająca lub odprowadzająca powietrze z turbosprężarki. W Fordzie powiedzieli, że żaden magazyn w Polsce nie ma tej części - naprawili metodą McGyvera na taśmę klejącą dość mocną. Działa do dziś :)))) A bez tej rurki nie działała turbina auto rozpedzało się do 100-ki w 2 minuty i maksymalnie jechało 120 na godzine....
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 101KM 74kW
[l/100km]