Silnik
: Brak objaw brania oleju przy czasem ostrym pałowaniu w porównaiu do Astry II którą krótko miałem.
4,0
Całokształt
Myślę że za tą cenę warto w porównaniu z innymi markami. POCZYTAJ MÓJ OPIS AUTA :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Zawsze odpala. Wkręty na obroty też dobre. Żadnych wycieków z silnika. Fajne strzelanie z tłumnika jak w autach sportowych. Jestem zadowolony bo silnik nie bierze oleju. Przejechałem niecałe 8 tyś od kupna i tylko wymiana oleju. Mogłaby być kontrolka od obrotów-święcąca na czerwono przy zamknięciu obrotomierza bo czasem potrzebna przy takim silniku. Dodatkowy plus dla zegarów ciśnienia oleju i temperatury gdzie to rarytas bo nie spotkałem się żeby to było montowanie w autach bez TURBO.
4,0
Skrzynia biegów
Hmm... mogłaby być 5-tka skrzynia zamiast tej 6-stki. Czasem przy jakimś wyścigu haczy 2-jka, ale to wystarczy wprawa po zapoznaniu się z tym autem- są bardzo krótkie skoki lewarka. Zdecydowanie ta skrzynia poprawiłaby przyśpieszenie jakby była nieco krótka.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie należy do całkiem przyzwoitych. Dobre trzymanie w zakrętach. Na przodzie zawias niżej siedzi jak na tyle i przód nie ma tendencji do podsterowności. Choć tył znacznie wyżej to tez tył trzyma. Brak u mnie ESP- gdzie w salonach było za dopłatą ale mi to nie przeszkadza. Przy tym aucie dobrze jest sprawić sobie opony z wyższej półki.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra na przodzie. Czasem się wkurzam przy cofaniu bo grube są tylne słupki, ale od czego są zgrabne lusterka boczne.
3,0
Ergonomia
Włączanie świateł drogowych mogłoby być poprzez pchnięcie dźwigni do przodu auta a nie odwrotnie.
Światła przeciwmgielne przednie mogłyby się sprawdzić poprzez włączenie ich przyciskiem a nie pokrętłem od świateł mijania. Nie jest sprawdzone również na tym przełączniku włączanie przeciw mgielnych tylnych oddzielnie od przednich przeciw mgielnych. Żeby włączyć tylne to trzeba te przednie przeciwmgielne najpierw włączyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie(tj 24.05 2011 bardzo ciepło) przy klimatronicu przy +27C nieźle chłodzi, można kataru dostać :). A co do okresu zimowego... to też nieźle. Przy mrozach rzędu -10C,-20C ciepło już czuć po ok 3 km od wyjechania z garażu zimnego- temp. tylko 3-4 stopnie wyższa jak na podwórku. Ja myślę że to wynik niezły w porównaniu np do Vectry B mojego taty gdzie porównywalną temp czuć dopiero po ok 6-km przy takim samym garażowaniu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tylnych fotelach dość miejsca, przynajmniej tak mi wiadomo z relacji kolegi który tam siedział bo ja tego jeszcze nie doświadczyłem. Na przednich fotelach też wygodnie. Zdecydowanie dobrze by się siedziało jakby fotel byłby niżej ustawiony przy najniższym położeniu- regulacja elektryczna :).
4,0
Wyciszenie
Takie sobie. Słychać taki średni warkot silnika. W sumie ja jestem miłośnik motoryzacji i dźwięku silnika to mi to nie przeszkadza. Myślę że po tym jak miałem kilka aut to w Focusie nie przywoicie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ooo...i tu bez ściemy. Autem na co dzień śmigam w mieście ok 18 tys mieszkańców. Od swojego miejsca zamieszkania do centrum mam ok 6 km. Spalanie na poziomie 11-12/100km. Na trasie ok 8,2-8,7/100km ale to zależy od nogi. Takie właśnie spalanie miałem na trasie 330km gdzie przeważnie prędkość to ok 100-120km/h a przez jakieś 4km autostradą leciałem 205km/h. Myślę że nie ma co wymagać od silnika 172KM przy spalaniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie co wymieniłem przez okres ok 8 miesięcy to sonda lambda za katalizatorem. Klejenie listwy przy szybowej bo odstawała od szyby -to typowa niedomaganie foki do wyleczenia na stałe. Aaa..zalecam wymianę tylnych nadkoli tych welurowych na plastikowe. Wymieniłem i spokój z myśleniem o korozji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana pompy sprzęgła. Rany...kto wymyślił plastikową pompę sprzęgła ??? prosta wymiana. Sam sobie wymieniłem. Nie ma możliwości wymiany np. uszczelniaczy przy niej. Wszystko zgrzane na stałe.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V ST170 172KM 127kW
[l/100km]