Mój Focus to amerykańska wersja SVT (europejska to ST)Od zwykłego Focusa odróżniają go 17calowe alufelgi i niskoprofilowe opony, czarna kratka z przodu i tyłu (tylko SVT) auta. Światła ksenonowe. Okrągłe halogeny (tylko SVT) Białe tarcze zegarów, skórzano-tytanowa gałka dźwigni zmiany biegów, aluminiowe nawiercane pedały, srebrne listwy w progach drzwi. Wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju. Skórzane podgrzewane kubełkowe fotele Recaro. Wyższej klasy zestaw audio z oddzielnym wzmacniaczem i subwooferem. Kontrola trakcji z możliwością wyłączenia. To tyle co sobie przypominam. Podsumowując Ford Focus ST/SVT to wilczek w owczej skórze. Nadaje się do codziennej eksploatacji a można i poszaleć jak przyjdzie ochota. Samochód godny polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wolnossący 173KM przy 7000 obr/min. uzyskane z pojemności 2 litrów,ciężko wymagać czegoś więcej, bardzo elastyczny 60km/h (ok. 1200obr/min) na 6 biegu to żaden problem, rasowe brzmienie, 100 km/h na liczniku po 8,2sek. , charakterystyczne prychanie po przygazowaniu na postoju.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia sześciobiegowa Getarg bardzo dobrze zestopniowana, na 2 biegu przeszło 100km/h. Biegi wchodzą dość ciężko, ale za to bardzo pewnie. Nie udało mi się zmusić skrzyni do zgrzytania nawet przy b. szybkiej zmianie biegów.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny z korekcją siły wspomagania przy wzroście prędkości. Precyzja i bardzo dobre wyczucie położenia kół na zakrętach, również przy dużych prędkościach. Wzmocnione hamulce (300mm/przód) zrobiły na mnie piorunujące wrażenie. Samochód po prostu staje w miejscu. Od 100 do 0 w 36,3m. Rewelacja.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do przodu bez zarzutu, za to z tyłu naprawdę niewiele co widać przy cofaniu jest ciężko.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca a i z tyłu całkiem wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Głośno, ale bez przesady. Sportowy układ wydechowy o zmniejszonych oporach. Pasuje do charakteru auta.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa adekwatne do mocy silnika. Przy spokojnej jeździe jest akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V ST170 172KM 127kW
[l/100km]