Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

maxpluto@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 16V ST170 172KM 127kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus I Hatchback 2.0 16V ST170 172KM 127kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Mój Focus to amerykańska wersja SVT (europejska to ST)Od zwykłego Focusa odróżniają go 17calowe alufelgi i niskoprofilowe opony, czarna kratka z przodu i tyłu (tylko SVT) auta. Światła ksenonowe. Okrągłe halogeny (tylko SVT) Białe tarcze zegarów, skórzano-tytanowa gałka dźwigni zmiany biegów, aluminiowe nawiercane pedały, srebrne listwy w progach drzwi. Wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju. Skórzane podgrzewane kubełkowe fotele Recaro. Wyższej klasy zestaw audio z oddzielnym wzmacniaczem i subwooferem. Kontrola trakcji z możliwością wyłączenia. To tyle co sobie przypominam. Podsumowując Ford Focus ST/SVT to wilczek w owczej skórze. Nadaje się do codziennej eksploatacji a można i poszaleć jak przyjdzie ochota. Samochód godny polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wolnossący 173KM przy 7000 obr/min. uzyskane z pojemności 2 litrów,ciężko wymagać czegoś więcej, bardzo elastyczny 60km/h (ok. 1200obr/min) na 6 biegu to żaden problem, rasowe brzmienie, 100 km/h na liczniku po 8,2sek. , charakterystyczne prychanie po przygazowaniu na postoju.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia sześciobiegowa Getarg bardzo dobrze zestopniowana, na 2 biegu przeszło 100km/h. Biegi wchodzą dość ciężko, ale za to bardzo pewnie. Nie udało mi się zmusić skrzyni do zgrzytania nawet przy b. szybkiej zmianie biegów.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny z korekcją siły wspomagania przy wzroście prędkości. Precyzja i bardzo dobre wyczucie położenia kół na zakrętach, również przy dużych prędkościach. Wzmocnione hamulce (300mm/przód) zrobiły na mnie piorunujące wrażenie. Samochód po prostu staje w miejscu. Od 100 do 0 w 36,3m. Rewelacja.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do przodu bez zarzutu, za to z tyłu naprawdę niewiele co widać przy cofaniu jest ciężko.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca a i z tyłu całkiem wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Głośno, ale bez przesady. Sportowy układ wydechowy o zmniejszonych oporach. Pasuje do charakteru auta.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa adekwatne do mocy silnika. Przy spokojnej jeździe jest akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V ST170 172KM 127kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 2.0 16V ST170 172KM 127kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback