Bardzo dobry silnik 2.0, bardzo elastyczny. Do miasta ciąg który oferuje jest w większości sytuacji zbędny ale na trasie marzenie. Ciągnie od 1500 obr/min. więc można jeździć ekonomicznie.
4,0
Skrzynia biegów
Całkiem niezła ale czasami biegi wchodzą zdecydowanie za ciężko. No i przydałby się 6 bieg
5,0
Układ jezdny
Najlepiej prowadzący się \"normalny\" samochód którym jeździłem a przy tym całkiem wygodny.
Komfort
3,0
Widoczność
Słabo. z przodu nie widać gdzie się kończy z tyłu wielkie słupki i mała szybka. - przydają się czujniki parkowania albo soczewka.
5,0
Ergonomia
Wszystko prosto i pod ręką. Świetna skórzana kierownica. Patent forda na sterowanie radiem przy kierownicy moim zdaniem bardzo wygodny. Za to fotele nie są wzorowe. Tyłek wysiada po 200 km:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Polecam elektrycznie ogrzewaną przednią szybę. Klima okej. Szybko robi się zimno/ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest w sam raz. Bagażnik również okej.
4,0
Wyciszenie
Średnie. Przez 5 biegową skrzynie przy 130-140 na trasie robi się stanowczo za głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 2 lata były 2 usterki: 2 łączniki stabilizatora po 50 zł za sztukę i żarówka w reflektorze. Przeglądy są dość drogie i częste (15k) na polskich drogach trzeba przy każdym przeglądzie robić geometrie z przod i z tyłu.
Pali dużo ale się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest tańszy od golfa i japończyków a nie odstaje od nich.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tylko drobne rzeczy w zawieszeniu plus przeglądy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ponoć sypią się maglownice - u mnie nie:)
Focus rdzewieje. po zakupie trzeba jechać na dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 130KM 96kW
[l/100km]