Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

Romek, 16 lat temu
Silnik 2.0 16V 130KM 96kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Focus I Hatchback 2.0 16V 130KM 96kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Badzo dobry układ hamulcowy, z przodu i z tyłu tarcze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Nagary na pierscieniach, brał litr oleju na 200 km.
Karoseria : Rdza wszędzie, a najbardziej na tylnych drzwiach i na klapie bagaznika, pojawiła się po półtora roku od wyjazdu z salonu - masakra!
Zawieszenie : Tylny most do wymiany po 160 tys km. Stabilizator
1,0
Całokształt
Przestrzegam przed kupowaniem tego modelu. Co to jest, żeby w takim samochodzie silnik był do remontu, przy 180 tys km? Karoseria się sypie na maksa, rdza go po prostu zjada. Skarbonka bez dna.
Wrażenia
1,0
Silnik
Niestety po 180 tys. km zrobił się nagar na pierścieniach i rano, przy zimnym silniku niesamowicie dymił. Z wydechu wydobywała się gęsta ogromna chmura dymu. Jak tylko silnik się rozgrzał ustępowało. Brał wtedy litr oleju na 200 km. Musiałem wymienić pierścienie i uszczelki zaworów. W serwisie nie chcieli podjąć się naprawy, tylko proponowali nowy silnik. Nigdy się nie zagrzał, ani nie jeździł na resztkach oleju, normalne użytkowanie. Byłem w szoku, że w takim samochodzie może stać się coś takiego.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma się do czego przeczepić, biegi wchodzą dobrze, nawet po takim przebiegu.
2,0
Układ jezdny
Beznadziejny, od samego początku problemy. Buja go jakoś dziwnie, nawet jak się jedzie prosto. Aż strach wyjeżdżać nim gdzieś dalej.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, pod tym względem super
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok, bez problemów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę dużo miejsca, zarówno dla kierowcy jak i pasażerów, bagażnik duży, bardzo pojemny, nawet można w nim spać.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho wewnątrz, nawet na wysokich obrotach, nie słychać wyjącego silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik dwulitrowy ok.
1,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go nowego za prawie 60 tys zł. A potem jeszcze połowa tego na naprawy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi w zasadzie nie jest źle - dmuchawa przestała działać przy 140 tys km, wycieraczki wysiadły po 190 tys.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po ok 140 tys km sprzęgło było do wymiany, silnik po 180 tys był do remontu. Po ok 160 tys tylne koła rozjechały się jak u kaczki i most był do wymiany. Łączniki stabilizatora były do wymiany co ok 5 tys. km. Przy normalnym użytkowaniu. Koszmar (tyle kasy idzie na ten samochód, że po prostu zgroza)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 2.0 16V 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
12,0
l/100km
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback