Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

Grzegorz Kalinowski, 9 lat temu
Silnik 1.6 16V 100KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus I Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Generalnie jestem bardzo zadowolony. Według starego powiedzenia - wóz tak dba o ciebie, jak ty o niego. Wiadomo, że w pewnym momencie nie opłaca się w niego inwestować, ale gdy blacha jest ok to nie pozbywać się foki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rozrząd, który nie toleruje pomyłek i druciarstwa. Ubytki oleju. Kupiłem go mocno zaniedbanego pod względem mechanicznym i ewidentnie było widać, że robiony był na "handel" (tragiczne poprawki lakieru i innych elementów). Przyspieszanie - cóż, było na zasadzie - "ludzie mniej czasu na założenie rodziny potrzebują, niz on na rozpędzenie się do 100km/h"... Po naprawach - mimo że nie jestem mechanikiem, sam wszystko w nim naprawiałem , mogę śmiało powiedzieć, że to jest zupełnie inny samochód. Fajnie przyspiesza, zrywny, daje dużo przyjemności z jazdy. Jeśli chodzi o LPG ci , którzy twierdzą że gaz nie nadaje się do tego silnika (ZETEC SE FYDB) niech zmienią gazownika, albo sami sobie poprawią instalację - tak jak ja. Zrobiłem wkrętki przy samych wtryskiwaczach benzynowych (w głowicy), wtryski gazowe wymieniłem na HANA GOLD z dyszą, reduktor na KME GOLD i zostawiłem sterownik DIEGO G4. (TO NIE REKLAMA), jak najkrótsze wężyki do wkrętek i podciśnienia, skalibrowałem mapy po swojemu. Efekt ? Zero falowania, nie czuję kiedy przełącza się z benzyny na gaz, praktycznie moc taka sama jak na benzynie - wszystko płynnie działa. Spalanie na poziomie 10,7l LPG (50% trasy to korki Wa-wa centrum)
5,0
Skrzynia biegów
Świetna, chociaż uczulona na inny niż oryginalny olej. Działa płynnie i bez wycia . W miarę dobrze dobrane przełożenia, chociaż wydaje mi się, że trochę długie.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjny. Ciężko wpaść w poślizg. Reaguje bardzo pewnie na kierownicę i baaaardzo jest odporny na błędy kierowcy. Jeżeli jest dobrze ustawiona zbieżność i koła dobrze wyważone, daje ogromną frajdę. Pewna uwaga odnośnie tylnego zawieszenia - nie wymieniać samych tulei. W wielu wypadkach nie uda się ustawić "pionu" koła i stoi okrakiem.
Komfort
4,0
Widoczność
Cóż. Jeździłem wygodniejszymi, ale w trasie nawet moja Pani z córą nie narzekały a i ja nie bylem zmęczony zbytnio.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Denerwuje mnie tylko automatyczne przełączanie się komputera na wskaźnik temperatury, gdy ta spadnie poniżej 4stopni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewana przednia szyba - cudo! Dosyć szybko się nagrzewa, natomiast klimatyzacja (w moim wypadku manualna) działa świetnie, ale masakrycznie zabiera moc silnikowi - podobno norma w tych wozach. Lepiej nie zbierać się do wyprzedzania. Podobnie jest, gdy przełączymy na odparowanie przedniej szyby (nie podgrzewanie). Nie włączy się kontrolka klimatyzacji, ale mimo to się włączy (odłączyłem to u siebie). Niestety parują szyby, ale podobno to przez zapchane filtry pod tylnym zderzakiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu niezbyt dużo miejsca, ale tez nie ma większego problemu. Dla tych, którzy chcą dokupić fotelik typu ISOFIX, muszą również dokupić mocowanie z Focusa MK2 (oryginał ok 80zł) i śruby ponieważ te z zestawu nie pasują - są większe. Otwory są pod tylnym oparciem i rozstawem pasują idealnie .
3,0
Wyciszenie
Głośny jak dla mnie. Bywają sytuacje, w których plastiki w tylnej części wozu wpadają w rezonans i szału można dostać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście w dwie osoby i duuużych korkach na poziomie 9.2 - 97l, LPG ok 2l więcej. W trasie w dwie dorosłe osoby + dziecko i samochód zawalony podrzuconym bagażem maks 7,2 - 7,6l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy zakupie szukać takich, które mają w miarę zdrowa blachę. Silnik (przynajmniej taki jak mój) raczej bezproblemowy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co się psuje - praktycznie nic (cały czas nie liczę blachy). Wymieniłem w nim kompletny układ wydechowy, tarcze hamulcowe z przodu (oczywiście klocki i szczęki również), amortyzatory tylne, świece, regulator napięcia, kompletne sprzęgło, wężyki od podciśnienia wraz zaworem (odma) i parę innych elementów, ale to dlatego, że UZDRAWIAŁ GO DRUCIARZ. Niestety codziennie robię sporo kilometrów, zarówno w korkach jak i trasie więc musi być 100% sprawny i dlatego nie oszczędzam. w wielu przypadkach nie warto pakować zamienników. Oryginalne graty są tanie. Od tej pory naprawdę ani razu (ponad dwa lata) mnie nie zawiódł. A i ważne jest aby profilaktycznie wymienić płyn od wspomagania i hamulcowy. Ja byłem przerażony tym, co zobaczyłem u siebie...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych brak. Wszystko eliminuję na bieżąco i może dlatego tak ich nie odbieram.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
8,3
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback