Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

fiku_miku, 10 lat temu
Silnik 1.6 16V 100KM 74kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus I Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ad.1 wystarczająca moc do masy auta, chociaż ze 20KM więcej by nie zaszkodziło, Ad.2 mała rakietka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : ogniska korozji, tylna klapa
4,0
Całokształt
Całą ocenę podzielę na dwa etapy, dwa punkty widzenia tj. 1.Punkt widzenia typowego faceta, który wymaga od auta tego by było, szybkie, niekoniecznie ekonomiczne, by kobiety się za nim oglądały itp. 2.Punkt widzenia faceta z dwójką dzieci, który wymaga od auta tego by było poprawne, ciche, wygodne, bezpieczne, ekonomiczne nie psuło się bla bla bla itd. Ad.1 Najnudniejsze auto jakie miałem, nic się nie dzieje, ani w środku ani na zewnątrz spasowanie elementów itd. ok, NUDA NUDA NUDA, jedyne co ratuje Focus przed sprzedażą to fakt iż jak na silniczek 1.6 100 kucyków w miarę fajny stosunek mocy do masy, w miarę ładnie się zbiera ale du.. mi nie urwało (poprzednio jeździłem Civic 160KM, xedos 150KM, Mondeo 145KM) także nuda nuda nuda, pod tym względem nigdy więcej nie kupiłbym tego auta, mam je od 4 miesięcy i chcę go sprzedać bo jest nudny! Ad.2 Auto do bólu poprawne, dobrze trzyma się w zakrętach, jak na swoją klasę przyzwoicie wyciszone, zero trzeszczenia plastików itd., Fajnie reaguje na ruchy kierownicą,świetne hamulce! Nieduże więc zmieści się wszędzie, zawraca prawie w miejscu przyspieszenie przyzwoite V max na poziomie 200km/h ale przy 160 jest już niebezpiecznie
Wrażenia
4,0
Silnik
Ad.1 wszystko w normie 100KM w których nie wiele jest do psucia prosta fordowska konstrukcja, pamiętać należy o wymianach olejów i filtrów a będzie chodził lata. W moim egzemplarzu 112tys km z Polskiego salonu, także dobrze dotarty silnik, wchodzą na obroty ładnie zaczyna warczeć, niby 100KM, niby mała masa, niby 11s do setki, niby moment obrotowy od 2tys obrotów przyzwoity ale brakuje mu JAJ! AD.2 Auto ma przyzwoite przyspieszenie, wystarczające na jego gabaryty, od strony silnika dobrze wyciszone, nic się nie psuje, nie spala oleju, części dostępne od ręki a serwisowanie niedrogie i ogólnodostępne.
4,0
Skrzynia biegów
Ad1. Troszkę zbyt długie skoki, ale biegi wchodzą w punkt, z pewnością skrzynia nie pomaga w razie konieczności próby ze świateł z innym kierowcą, ale jest okej, wsteczny wchodzi bez problemów. Brak 6-go biegu powoduję spalanie paliwa na trasie porównywalne z 2.5litrowym V6. NUDA NUDA NUDA. AD2. Świetna skrzynia, 60Km/h można jechać na 5-tym biegu dzięki temu jest cicho w kabinie, biegi wchodzą precyzyjnie, nie trzeba w mieście mielić na 4-tym biegu 60km/h jest niecałe 2tys obrotów więc w razie czego jest czym depnąć... Na trasie brakuje 6-go biegu, na autostradzie auto okazuję się spalać kosmiczne ilości paliwa powyżej 140km/h wskazówka od paliwa opada w zastraszającym tempie. Do 120Km/h spalanie około 6L/100km
5,0
Układ jezdny
Ad.1 w zakrętach bajeczka trzyma sie jak przyklejone a jeżdżę "na balonach" bez gleby, reaguję na każdy ruch kierownicą także w ciasnych zakrętach naprawdę konkurenci mają problem (golf IV czy nawet civic mają na noc), obawiam się jednak, że na śniegu zbyt mały rozstaw osi będzie dawał o sobie znać, także trzeba uważać, albo gleba i szerokie kapcie. Od strony zawieszenia nie dochodzą żadne dziwne stuki, puki a i jadąc po kamieniach nie denerwuje uderzanie w podłogę drobnych odłamków. Fajny prześwit można na progach prawie nie zwalniać i każdy krawężnik jest nasz... Nuda Nuda Nuda Ad.2 Auto poprawnie pokonuje zakręty i daje poczucie bezpieczeństwa, nic nie stuka i nie puka, poprawnie wyciszone od strony zawieszenia, wspomaganie działa z odpowiednią siłą
Komfort
4,0
Widoczność
Ad.1 nuda, do przodu okej, do tyłu w lusterkach okej, przez tylną szybę nic nie widać i tak naprawdę czujniki parkowania ratują sytuację Ad.2 poprawna widoczność do przodu, słaba do tyłu, lusterka odpowiedniej wielkości, czujniki parkowania usprawniają cofanie, słupki przednie nie przeszkadzają
3,0
Ergonomia
Ad.1 spasowanie elementów w miarę dobrze, zaślepka od poduszki pasażera zaczęła odstawać po tym jak auto stało na słońcu pół dnia, także to jakieś nieporozumienie, na fotelach siedzi się ja na stołkach, są zbyt twarde, siedziska zbyt krótkie, a dłuższa jazda to katorga!A dziennie służbowo robię około 200Km także do jazdy jestem przyzwyczajony, Mondeo 500Km bez zatrzymywania, Xedos tak samo może nawet lepiej, Civic jak Civic tam się leżało i można było jechać dookoła świata :) Tylna kanapa tragedia, fatalnie i cieszę się że nie muszę tam siedzieć. Przyciski na swoim miejscu Ad.2 i tu auto okazuje się poprawne, fotele proste, z tyłu dużo miejsca dla dwóch osób, duży bagażnik jak na tę klasę, miękkie materiały zastosowane do wykończenia boczków drzwii itp. dzięki temu w aucie jest przyjemniej, idealne auto dla kobiety!
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ad.1 Szyby parują, dopiero automatyczna klimatyzacja daje sobie z tym radę, ogrzewanie masakra jakaś na maxa ogrzewanie i w aucie nie ma upału, muszę sprawdzić czy nie jest to wina słabej nagrzewnicy, ale obawiam się że to bolączka modelu, klimatyzacja bardzo wydajna, jestem zaskoczony lato upał na dworze climatronic ustawiony na 26 stopni a w aucie przyjemny chłodek, ogrzewana przednia szyba i to fajne. Ciężko ustawić nawiewy na boczne szyby, właściwie to niemożliwe, nuda nuda nuda. Ad.2 w lecie zimno w zimie zimno (muszę to sprawdzić nagrzewnicę) Climatronic działa perfekcyjnie, problemy z prawowaniem szyb w deszczowe dni
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ad.1 kierowca i pasażer z tyłu będzie zadowolony, pasażerowie z tyłu będą źli, chyba że mają 150cm wzrostu :), trzecia osoba z tyłu to raczej nie usiądzie chyba że waży 40Kg Nuda uda nuda. Ad.2 Wystarczająca ilość miejsca dla rodziny 2+2 trzecia osoba z tyłu będzie miała ciasno
3,0
Wyciszenie
Ad.1 Słabe, ale wystarczające jak na tę klasę ogólnie. Ad.2 Dobrze wyciszony hatchback
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ad.1 jak na razie nic się nie zepsuło, wymieniałem olej, filtry,nabijałem klimę i łożysko podpory pół osi wszystko tanio. Nuda nuda nuda Ad.2 Doskonałe auto, części ogólnodostępne, tanie. Auto niezawodne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ad.1 auto jest warte dokładnie tyle ile kosztuje. Brak luterka ze ściemnianiem, brak podłokietnika, brak skóry na fotelach na kierownicy ma drążku zmiany biegów, brak el.szyb z tyłu to wkur... Nuda nuda nuda Ad.2 Doskonały stosunek jakości do ceny, auto dobrze wyposażone (wersja FX Gold) Czyli 4xPP, wspomaganie, regulacja kol.kierowniczej, 2xel.szyby,el.lusterka,podgrzewane szyby - przód/tył, centr.zamek z kluczyka + alarm, abs, esp, czujniki cofania, climatronic, napinacze pasów itd. wszystko czego potrzeba jest
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek póki co, wymiana łożyska podpory pół osi.taniocha
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus I Hatchback