P 6 latach spędzonych za kierownicą tego Forda jestem bardzo zadowolony, auto sprzedałem i kupiłem koleją generacje Focusa, to chyba najlepsza rekomendacja dla tego modelu
Wrażenia
4,0
Silnik
100KM w zupełności mi wystarcza do komfortowej jazdy w trasie i wyprzedzania, idelanie zestrojona skrzynia biegów pozwala na bardzo ekonomiczną jazdę, również w mieście.
Zawsze przydałoby się jednak te kilka KM wiećej dlatego daje 4, prawie zapomniałem przy włączonej klimie odczuwałem spadek mocy ale tylko przy ruszaniu z miejsca, przy 3,4,5 biegu praktycznie nieodczuwalny spadek mocy
5,0
Skrzynia biegów
Najważniejsze, żę czuć jak wchodzi każdy bieg, a nie machanie drążkiem zmiany biegów jak kijem w błocie (np fiat bravo, peugeot 206), wsteczny wchodzi na 95% przypadków za pierwszym razem, nie jak w moim poprzednim fordzie ecort prawie za każdym razem trzeba poprawić
5,0
Układ jezdny
Dla mnie doskonale, z tego co wiem to chyba najlepszy w swojej klasie pod tym względem
Komfort
4,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń dla mnie bezproblemowa widoczność, przednie słupki nie ograniczają pola widzenia, do tyłu też jest okey i przede wszystkim duże boczne lusterka na +
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, fajne fabryczne radio z CD, miałem wersje ze sterowanym radiem przy kierownicy - sprawdza się idealnie, bardzo szeroka regulacja fotela kierowcy, zegary czytelne, brakowało mi tylko podłokietnika kierowcy dlatego daje 4
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew, jak i klimatyzacja bez zatrzeżeń, wszystko działa poprawnie, dobrze chłodzi, szybko się nagrzewa, miałem wersje z podgrzewaną przednią szybą - zimą super rozwiazanie dlatego daje 5
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy i gabarytów z tyłu zadziwiająco sporo miejsca dla pasażerów (mam 184 cm i moge wygodnie podróżować, wsiadać i wysiadać), jednak kosztem bagażnika, wg mnie mogłby być wiekszy kosztem przestrzeni na tylnej kanapie. Z przodu może chyba wygodnie jechać osoba która ma 2 m
3,0
Wyciszenie
Od 130-140 trzeba podkręcić radio, wg mnie producent w silnikach benzynowych zaoszczędził na wyciszeniu przedniej klapy i tu jest powod, w poprzednim fordzie escort tez 1.6 benzyna przednia klapa była wyłozona matą wyciszającą
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście zwykle jeżdzę sam bez pasażerów, stosuję eco-driving, spalanie zawsze sprawdzałem tą samą metodą tankowania do pełna i zerowania licznika:
miasto (codziennie w zasadzie dojeżdżam tylko do pracy łacznie niecałe 30 km w obie strony bez niepotrzebnego kręcenie się po centrum)lato - 6,5/zima - 7,3 raz przy mega korkach spalił mi 7,8
trasa Szczecin-Zakpana 4 osoby + pełny bagażnik prędkości do 130km/h - 5,8, przy 2 osobach i pełnym bagazniku w trasie raz zszedłem do 5,5l, klima w trasie nie ma większego wpywu na spalanie
Dla mnie biorąc pod uwagę gabaryty i moc auta spalanie idealne - wiadomo to benzyna i nie bedzie palić tyle co diesel
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto uzytkowałem 5 lat pochodzi z końca produkcji tego modelu, w tym czasie pokonałem 70 tys km, opróczy wymian cześci ekploatacyjnych o czym chyba nie ma sensu pisać, poszła pompa sprzęgła przy 80 tys km przebiegu (podobno standardowa wymiana w Focusach), oraz przy ok 40 tys km przebiegu zaczęła lekko przeciekać pompa wody (na trasie Szczecin - Zakopane, dolewając ok 1 l przechjechałem ponad 1000km i się nie rozleciała:) - po powrocie wymiana), brak rdzy - auto ma w tej chwili 8 lat
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy mnie nie zawiodło, nie stanąłem w drodze nie mogąc kontynuować jazdy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW
[l/100km]