Silnik
: Falujące obroty, zawieszanie się obrotów przy dojeździe do skrzyżowania
4,0
Całokształt
Auto mam od 4 m-cy. Przejechane ma 115 tyś. Kupione w komisie sprowadzone z Włoch. Gdyby ktoś mnie zapytał, jakie auto kupić odpowiedziałbym bierz focusa. Mając 10000 i problem, jakie auto kupić to jest najlepszy wybór. Ford g.... wort to już przeszłość. Karoseria jest bardzo wrażliwa na naszą sól drogową. Jednak kupując auto ze słonecznego kraju nie ma nawet deka rdzy. Silnik 1.6 jest takim połączeniem pomiędzy ekonomicznością a jazdą z dreszczykiem emocji. Z 2.0 nie mamy szans, ale jak jest potrzeba to też dajemy rade wyprzedzić inne auta. Silnik 1.4 ciut za mały 1.6 to taka rozsądna propozycja dla kogoś, kto nie jeździ 40 km/h i nie rusza z piskiem na światłach. Zawieszenie to najsilniejszy punkt auta. Uważane jest za nie awaryjne i jedne z najlepszych aut w podobnym roczniku. Jeździ się przyjemnie i wygodnie. Miejsca w aucie jest dużo. Gorzej jest z widocznością. Cofanie dla kogoś, kto zdał właśnie prawo jazdy może okazać się kosztowne. Spalanie można podsumować jednym ile mu wleje tyle spali. Niczym nie wyróżnia się na tle podobnych aut. Można zejść przy oszczędnej jeździe do 8-5 l gazu na trasie.Przy dynamicznej spalanie jest w okolicach 10l. Usterki jak w każdym innym aucie. W focusie nie ma jakiś bardzo poważnych wad fabrycznych. Trzeba zwrócić uwagę na obroty szczególnie na zimnym silniku. Może się zdarzyć, że będą falować lub zawieszać się przy dojeździe do skrzyżowań. Przyczyna to krokowiec i przepustnica. Często pomaga czyszczenie i regulacja. Słaby punkt to też wyciszenie, ale jeżeli ktoś nie jeździ powyżej 120 bez muzyki to da się wytrzymać. Podsumowując auto warte tych 10000. Polecam każdemu, kto potrafi szanować i jeździć z głową. To nie ferrari i nie polonez wiec brakuje mu tylko kierowcy z głową. Nalewno odwdzięczy się długim, przyjemnym i bezproblemowym użytkowaniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 100 kucyków bardzo sprawnie się zbiera. Powyżej 3000 Czuć, że autko chce jechać.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko tak jak trzeba jedynie brak 6 na trasie. Na 3 można 100 pociągnąć bez żadnego problemu. Ogólnie można zaliczyć do skrzyni z krótkimi biegami
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w focusie to jeden z najsilniejszych punktów. Bardzo wygodne, dobrze trzyma w zakrętach, wytrzymałe na nasze drogi. Najczęściej padają łączniki stabilizatora z przodu, ale wymiana jest banalnie prosta i mało kosztowna.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność to najsłabszy punkt auta...Szczególnie dla niskich osób. Z przodu widoczność nie jest najgorsza jak podniesie się wysoko fotel można po wychyleniu zobaczyć przód maski. Z tyłu natomiast jest gorzej. Cofanie jest zawsze na czuja. Przeszkadza kształt tylniej szyby i tylne boczki.
4,0
Ergonomia
Auto bardzo przyjemne do jeżdżenia. Aż chce się wsiąść i jechać tylko, aby ktoś nam tankował. Ogólnie wszystko jest na swoim miejscu niczego nie brakuje. Każdy element przemyślany i potrzebny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To bardzo mocna strona auta. Benzyniak szybko się nagrzewa. Wentylacja działa na 5 wentylatory chodzą cicho i efektywnie. W zimę zawsze jest ciepło zaraz po odpaleniu i przejechaniu krótkiego odcinka drogi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto z tego segmentu nie można do tego punktu się przyczepić. Kierowca jak i pasażerowie na pewno nie będą narzekać na brak miejsca. Bagażnik też spory nawet butla gazowa w miejscu koła i zapas nad nim nie sprawia problemu w przewiezieniu dużej ilości gratów. To nie kombi, więc cudów nie oczekujmy.
3,0
Wyciszenie
Auto powyżej 100 staje się coraz głośniejsze. Focus ma krótkie biegi i brakuje mu 6. Gdyby była to wyciszenie było by na 5 a jest na mizerne 3.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak każe pali ile mu się wleje, psuje się i trzeba o nie dbać. Jeżeli szanujemy swój samochód to on też nam się odwdzięczy. Części należą do jednych z tańszych Spalanie na tle innych aut nie odznacza się niczym nadzwyczajnym. Auto w sam raz dla kogoś, kto po prostu ma nim normalnie jeździć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze w tym roczniku nie możemy zbytnio poszaleć. Mając 10000 chcąc kupić auto ładne zgrabne i dobrze jeżdżące wybór padnie właśnie na focusa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obroty w focusie to częsty problem. A to falowanie a to zbyt niskie lub zbyt wysokie na wolnych. Większość tych problemów można samemu naprawić czyszcząc elektrozawór wolnych obrotów i regulując przepustnice.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto zalicza się do grupy mało awaryjnych. Focus nie ma jakiś poważnych słabych punktów. Po prostu uszkodzenia mechaniczne wynikające z czasu i przebytych kilometrów po naszych wspaniałych drogach.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW
[l/100km]