Przeniesienie napędu
: Pierwsze auto kompaktowe, które w standardowej wersji jeździ lepiej niż niejeden samochód sportowy.
5,0
Całokształt
Doskonały zakup za umiarkowaną cenę. I pomyśleć że zastanawiałem się nad zakupem bezpłciowego auta jakim jest Toyota Corolla.
Jedno z tych aut, które nie tylko wiozą Cię z punkutu A do B ale zarazem sprawiają niezwykłą przyjemność podczas jazdy. Pod tym względem z aut, które prowadziłem przebija je tylko kilka:
polo GTI, audi s3, C4 VTS, Honda Type R oraz audi a5 3.0 TDI.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy bez zarzutu, aby uzyskać przyzwoite osiągi trzeba kręcić powyżej 3000 obrotów, robi się wówczas głośno w kabinie, ale dźwięk silnika jaet raczej przyjemny. Elastyczność średnia. Ogólne wrażenie pozytywne.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów precyzyjna jak na starszy już samochód. Zachęca do szybkiej jazdy, ale skok mógłby być trochę krótszy. Nie zawsze wsteczny wchodzi za pierwszym razem.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny wśród miejsckich kompaktów nie ma konkurencji, mimo iż od debiutu focusa minęło już 11 lat. Daje większe wyczucie i przyjemność pokonywania zakrętów niż Honda Civic type R, choć pod innymi względami focus już mocno odstaje. Focus wybacza bardzo dużo błędów, daje poczucie pewności i informuje o tym co się dzieje z samochodem w przeciwieństwie np. do Toyoty Auris.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie ma co ukrywać, widoczność w tym aucie można uznać co najwyżej za przeciętną. Manewrowanie do tyłu utrudnione.Widoczność w ruchu miejskim bez większych zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Nic dodać nic odjąć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. Automatyczna klimatyzacja jest bardzo wydajna i dziecinnie prosta w obsłudze. Podgrzewanie przedniej szyby sprawdza się w zimie doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W aucie komfortowo podróżuje 4 wysokich pasażerów na długich dystansach. Podróż w piątkę również wygodna na krótkich dystansach, ze względu na zauważalnie mniej miejsca dla piątej osoby. Nie stwarza to jednak problemu gdy osoba siędząca z tyłu w śroku ma mniej niż 175cm wzrostu. Fotele wygodne zapewniające dobre trzymanie boczne.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na dobrym poziomie. Hałas w kabinie może jednak przeszkadzać podczas prowadzenia rozmów przy prędkości 150 km/h w zwyż. Mimo to jak na samochód kompaktowy z końca lat 90tych bardzo przyzwoicie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik benzynowy 1.6 w normie. Spalanie w mieście stosunkowo wysokie 9,5 litra na sto w korkach warszawskich z klimą. Trasa z klimą przy spokojnej jeździe można zejść poniżej 6 litrów, przy dynamicznej jeździe z prędkościami 130-140km/h przy częstym wyprzedzaniu ok 7-7,5 litra z klimą. Części i przeglądy poza ASO wyjątkowo tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena niska jak za tak dobre auto.Godny polecenia dla wszystkich z wyjątkiem osób, dla których liczy się tylko i wyłącznie trwałość i bezawaryjność, gdyż na dłuższą metę może okazać się pod tym względem słabsze od Toyoty Corolli czy Hondy Civic. Plusem jest to, że jest od nich znacznie tańsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
80 000 km i żadnych napraw, poza wymianą żarówek (2 razy), klocków hamulcowych oraz filtrów i płynów eksploatacyjnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
80 000 km i żadnych napraw, poza wymianą żarówek (2 razy), klocków hamulcowych oraz filtrów i płynów eksploatacyjnych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW
[l/100km]