Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

Krystian - Kraków, 17 lat temu
Silnik 1.4 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 53 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Chyba wygoda zawieszenia, a poza tym nic specjalnie ( napewno w 1.4 silnik nie zaskakuje a raczej budzi litość). Poza tym ten Focus to żadne cuda a najgorsza wizja rdzy. Chyba wybrałbym inne autko, nie wiem jakie ale gdybym jeszcze raz miał go kupić to bym się dokładniej zastanowił.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : podobno w czasie pierwszych 40.000 km sypią się cewki zapłonowe, później po wymianie jest z 50-60 tys km spokoju do jakiś 100tys.
Karoseria : podobno lubi ją jeść rdza, w moim jeszcze jej nie ma ale w podwoziu już ją widać wyraźnie na kilkunastu elementach i zaułkach zawieszenia. Kiszka jak na 4 letnie autko + garażowane + tylko 53tys przebiegu + w pełni w terminach serwisowane, jestem tym mocno zawiedziony
Inne : Palące się H7 - kiszka, a najgorzej je samemu wymianiać, istna mordęga na drodze, w trasie itp.
3,0
Całokształt
Nic specjalnego...
Wrażenia
4,0
Silnik
Posiadam to autko od prawie roku. Odkupiłem je od gościa który naprawdę mało nim jeździł. Autko krajowe zakupione w salonie Forda w Krakowie i użytkowane głównie w mieście na dojazdy na zakupy, do pracy i niedalekie częste wypady poza Kraków. I co mogę powiedzieć, silniczek jak na 75koni jest w miarę elastyczny ale jednak brakuje mu paru koni. Nie chodzi tu o jakieś szaleństwa, jeżdżę generalnie powoli i ostrożnie, ale jeśli chce się czasem przyspieszyć w mieście czy przy wyprzedzaniu na trasie to trzeba trochę go pokręcić na wysokie obroty a wtedy bierze w łeb oszczędność jednostki 1.4 - chwilowe zużycie to 15-25 litrów przy dociśnięciu pedału gazu do podłogi. Najlepiej jeździć nim max na 3 biegu po mieście (wtedy przy 2500-3000 obrotów jest dość elastyczny i ma około 70-80 km na godzinę). Chyba lepszym rozwiązaniem ze względu na moc byłby 1.6 100KM gdyż nie trzeba go tak kręcić wysoko i spalanie jest wtedy w normie. Trzeba wspomnieć, że autko jest ciężkie (klima, abs, pełna elektryka, paliwo w baku i jakieś tam drobiazgi w bagażniku) to daje prawie 1300 kg z jakimś lekkim kierowcą. Słaby silnik jak na 1,3 tony żelastwa.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, precyzyjna choć czasem zdarzają się haczenia i drobne zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego biegu (na postoju). Pozostałe chodzą ładnie. Piątkę to dopiero używa się tak naprawdę na autostradach i ekspresówkach. Napewno skrzynia lepsza niż w Golfach i Renówkach. Lepsze przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Super, naprawdę doskonale trzyma się drogi. Dobre wspomaganie, nie rzuca na zakrętach, ciche zawieszenie. Polecam
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkich kierunkach, dobre duże lusterka (podgrzewane tak jak szyba przednia i tylnia) pomagają w trudnych manewrach cofania.
4,0
Ergonomia
Hm! wszystko w zasięgu reki i wygodna regulacja.. szkoda że włącznik świateł mijania nie sygnalizuje jakąś diodą na desce rozdzielczej rodzaju włączonych świateł. O tym że jedziemy na mijania a nie na postojówkach domyślamy się po położeniu przełącznika po lewej stronie kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre, chociaż klimatyzacja czasem potrzebuje dużo czasu żeby schłodzić wcale nie gorące wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Extra w tej klasie, pozostałe się nie umywają...!!!
4,0
Wyciszenie
Dobre, ciche zawieszenie i cichy silniczek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj to co wspomniałem o silniku, jeśli czasem trzeba dołożyć do pieca to zużycie duże jak na tą pojemność. Miasto średnio przy dynamiczniejszej jeździe to około 9-9.5 litra 95tki, miasto bardzo spokojnie to 8.0 - 8.5, trasa dynamicznie to 7.0 -7.5, trasa ślamazarnie (górki i dolinki, równiny) to jakieś 6.0. Szczerze jak go kupowałem to myślałem, że będzie oszczędniejszy jak tę moc i pojemność, mam wrażenie że silniki Forda Zetec-SE (taki jest w wersji 1.4) są troche przestarzałe i nie dorównują nowszym konkurencyjnym.
3,0
Stosunek jakość/cena
Części dużo, ale ceny poza ASO też duże i ceny robocizny tez wcale nie tanie. Nie róbcie drobiazgów w ASO, szkoda pieniążków przepłacać. Wiadomo, jakieś poważne rzeczy to już trzeba fachury speca.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
poprzedni właściciel przed sprzedażą dla mnie miał jakąś tam drobną awarię elektryki, nie wiem o co chodziło już teraz. Palą się często żarówki H7 od świateł mijania - podobno za duże napięcie z regulatora na instalację oświetleniową (!)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzedniemu właścicielowi po 30 tys km siadła cewka zapłonowa co zupełnie unieruchomiło mu autko w trasie, naprawa + holowanie też wcale nie tanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus I Hatchback