Ogólnie zadowolony jestem z autka gdyby nie te problemy z zamkiem
Wrażenia
4,0
Silnik
Zawiesza się co jakiś czas zawór (silnik krokowy) od wolnych obrotów biegu jałowego. Co około 2-3 miesiące muszę go czyścić.
4,0
Skrzynia biegów
Przy zimnym silniku problemy z wrzucaniem biegu pierwszego. I oczywiście to normalne czasami problem z wrzuceniem biegu tylnego
5,0
Układ jezdny
Żadnych problemów. Jak na tyle zrobionych kilometrów nic w nim nie było wymieniane. Żadne drążki stabilizatorów, etc.
Komfort
4,0
Widoczność
Uważam iż lewy słupek od kierowcy jest za szeroki i nie widać dokładnie aut nadjeżdzających z lewej strony przy wjeździe na drogę po skosie. No i oczywiście widoczność z tyłu.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo niedogodny dostęp do wymiany filtra kabinowego - przeciwpyłkowego. Odstaje trochę podszybie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
W drzwiach prawych przednich trzeszczała pianka od wzmocnienia drzwi bocznych. Konieczne było jej małe izolowanie od metalowych drzwi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W okresie gwarancji wymiana alternatora. Po 4 latach naprawa blacharska w ramach gwarancji spodu drzwi lewych tylnych. Od trzech lat nasilają się
w aucie w okresie zimowym problemy z zamkiem drzwi lewych od kierowcy. Problem nasila się z roku na rok i jest tym większy im niższa jest temperatura otoczenia. Zamek drzwi kierowcy nie rygluje od wewnątrz
pozostałych drzwi, jak i przekręcanie kluczykiem od zewnątrz również ich nie
zamyka. Zamykanie drzwi od strony pasażera odbywa się prawidłowo zarówno od
wewnątrz jak i kluczykiem od zewnątrz, wszystkie drzwi są prawidłowo
zaryglowane. W serwisie autoryzowanym otrzymałem informację o konieczności
nasmarowania zamka. Udałem się do serwisu autoryzowanego
gdzie przeprowadzili tą operację. Niestety nie przyniosło to poprawy i
otrzymałem informację o konieczności wymiany tego kompletnego zamka. Zamek
kosztuje aż 480zł!!!. W sieci znalazłem informacje o uszkadzających się
stykach w zamku. Czy to możliwe aby taka firma jak ford wypuściła takie
buble na rynek. Dlaczego w aucie kilkuletnim należy
wymienić cały zamek i płacić za coś co ktoś nieprawidłowo zaprojektował i
wykonał. Zrozumiałe jest że firmie Ford wstyd
jest się przyznać do popełnionych błędów przy zastosowaniu wadliwych
podzespołów mechanicznych i elektrycznych w zamkach zamontowanych w autach
(wystarczy spojrzeć na ich sprzedaż i wymianę przez ASO). A za błędy zawsze i tak zapłaci Klient. Prawda?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]