Piękna linia nadwozia i nowatorskie wnętrze sprawiają, że pierwszy Focus nadal może się podobać i zwraca uwagę na ulicy. Auto w moim odczuciu solidne i dostarczające wielu przyjemności z jazdy. Szczególnie polecałbym młodym rodzinom albo młodym ludziom, lubiącym pokazać się w efektownym aucie .
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje dość przyzwoicie. Akurat przy tak małej pojemności skokowej trochę brakuje mu mocy i trzeba go wysoko kręcić, gdy trzeba szybciej odjechać spod świateł. Natomiast podczas jazdy autostradowej radzi sobie dobrze, nawet do 180 km/h tyle, że jest już wtedy głośny.
4,0
Skrzynia biegów
Skoki lewarka są bardzo krótkie i do tego musiałem się przyzwyczaić. Na początku problem sprawiało mi wrzucenie 3-go biegu i trzeba było użyc nieco więcej siły, teraz przyzwyczaiłem się i jest w porządku.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde ( byłem przyzwyczajony do miękkiego francuskiego ) i przy jakichś nierównościach delikatnie trzęsie, ale ogólnie jeździ się dość komfortowo.
Komfort
4,0
Widoczność
Duża przednia szyba zapewnia bardzo dobrą widoczność do przodu. Także widoczność na boki jest dobra. Jedynym, ale istotnym mankamentem jest stosunkowo wąska tylna szyba, która nastręcza sporo problemów przy cofaniu ( nie jestem bowiem przyzwyczajony cofać"na lusterka" tylko patrzę za siebie odwracając się w fotelu)-tak że tylna szyba jest minusem-ale taki już urok hatchbacków ;)
5,0
Ergonomia
W środku wszystko umieszczone tam gdzie powinno być i wykonane tak jak trzeba. Ciekawa stylistyka wnętrza powoduje, że tym samochodem po prostu przyjemnie się jeździ.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja na dobrym poziomie. Ogrzewanie działa dość szybko i intensywnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto takich wymiarów, w śrosku jest sporo miejsca. Kierowca i pasażer z przodu nie mają na co narzekać, a i wysocy pasażerowie z tyłu znajdą wystarczającą ilość miejsca.Tylna kanapa wygodnie pomieści dwie dobrze zbudowane osoby oraz trzecią mniejszą :) . Ogólnie podróżuje się komfortowo w przypadku najpopularniejszych rodzin w stylu 2+2
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie wnętrza jest zadowalające lecz nie najwyższej klasy. Przy dużych predkościach silnik daje znać, że jest ciągle pod maską, a z zewnątrz dobiegają szumy wiatru- ale to ma miejsce dopiero przy prędkości od 140 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik o pojemności 1,4 litra jest najbardziej ekonomiczny.Przy jeździe bez nagłych przyspieszeń spala około 6-6,5 litra benzyny na 100 km. W mieście sytuacja wygląda gorzej, bo tu trzeba się liczyć ze spalaniem około 7,5 nawet do 8 litrów w czasie korków. Ogolnie trzeba powiedzieć, że ze spalaniem jest całkiem nie najgorzej
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena moim zdaniem jest zdecydowanie za wysoka ( w odniesienie do nowego samochodu).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma przejechane 110 000 kilometrów i do tej pory nic się nie zepsuło. Samochód był serwisowany przez 4 lata w ASO Forda i jeżeli dołoży się starań, by regularnie dokonywać przeglądów nie ma z autem problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły takie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]