Zawieszenie
: Mechaniczna szpera... Wow. Powinna być w każdym samochodzie.
5,0
Całokształt
Ten samochód to radość każdego dnia. Fajnie jest skoczyć do sklepu, fajnie jest zawieźć dziecko do szkoły fajnie jest mieć jakikolwiek pretekst żeby pojeździć. Wcześniej miałem tak tyko z motocyklami, teraz zabieram Fieste na przejażdżkę. Właśnie minęły trzy lata od zakupu a ja nie mam ochoty się rozstawać. Fiesta zostaje. Świetnie wydane pieniądze. Niezawodny, ekonomiczny, brzmi jak opis jakiegoś Polo czy Corolli a nie 220 konnego w moim przypadku auta, które stworzone jest do zabawy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uwielbiam ten silnik. Fajny dół, góra ok, super średni zakres. Fajne brzmienie jak wkręca się powyżej 3500 obr. 3 cylindry - nie brzmi jak BMW 316i bez katalizatora. Jak trzeba to i spalanie ok 5l/100km da się zrobić.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, bardzo przyjemna, po ok 1000km dociera się i jest jeszcze lepiej. Przy szybkiej zmianie zdarzyło mi się nie wbić biegu, ale to raczej moja wina.
5,0
Układ jezdny
Najlepsza część auta. Jest dosyć sztywny ale o to chodzi.
Co ważne, nie mam wrażenia jakby ktoś zabetonował zawieszenie. Jak dla mnie jest takie "akurat".
Hamulce mogły by być trochę lepsze - przy wymianie pierwszych tarcz i klocków warto zainwestować w markowe części. Oryginalne się gotują.
5,0
Karoseria
Bez uwag. Nadwozie trzydrzwiowe jest mniej praktyczne ale takie wybrałem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super. Lusterka niezbyt duże ale większe wyglądały by śmiesznie.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są optymalnie rozmieszczone, może poza trybem jazdy, który powinien być na kierownicy. Ekran bardzo czytelny nawet w słoneczne dni - jego umieszczenie na desce ma sens.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zawsze ciepło, fotele i kierownica grzeją szybko i mocno. Klima daje radę. Nic nie paruje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super z tyłu wystarczająco na krótkie trasy. Miejsce z tyłu jest wprost proporcjonalnie zależne od wzrostu kierowcy.
5,0
Wyciszenie
Jak na samochód tego typu to chyba ok. Czasami coś rezonuje przez chwilę ale zaraz znika. Wkurzało mnie jakieś trzeszczenie ale okazało się, że to niedokręcona ramka rejestracji z tyłu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
220 koni i spalanie 8,9 po mieście przy wykorzystywaniu pełni obrotów. Da się więcej ale trzeba się postarać. Na trasie da się zrobić 5-6,5 w zależności od trasy. Przeglądy tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii Fiesta ST jest królem. Osiągi/prowadzenie/niezawodność/cena.
Mało jest samochodów które łączą wszystkie te cechy na najwyższym poziomie. Wszystkie dostępne pakiety dodatkowego wyposażenia dostępne są w normalnych cenach. Doposażenie samochodu we wszystko co się da, nie powoduje podwojenia ceny jak w innych markach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
System multimedialny strasznie się gubi. Lubi się zawiesić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Skończył mi się leasing ale Fiesta zostaje. Takich samochodów się nie sprzedaje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 200KM 147kW
[l/100km]