Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VIII Hatchback 5d

Aleksandra2505, 5 lat temu
Silnik 1.1 85KM 63kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d 1.1 85KM 63kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,86
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Auto wybrane zdecydowanie w przypływie emocji, mając bardzo dobre wspomnienia związane z Fiestą Mk6, która niestety uległa wypadkowi. Drugi raz decydując się na Forda nie zawiodłam się ani odrobinkę, chociaż wiem, że przejechane 4000km w 2 miesiące mogą nie być miarodajne. Analizując wszystkie za i przeciw, porównując ofertę Forda Fiesty z VW Polo, Skodą Fabią, Seatem Ibizą i Suzuki Swiftem utwierdziłam się w przekonaniu, że kolejny raz wybór był słuszny. Oprócz marki Suzuki konkurencja zostawała daleko w tyle jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny, a także o oferowane wyposażenie. Za naprawdę rozsądną kwotę mam nowe auto, z przyjemnym silnikiem, którego początkowo się obawiałam. 3 cylindry mają swoją kulturę pracy, ale można się do niej przyzwyczaić. Wyposażenie auta także nie pozostawia żadnych uwag - podgrzewane fotele, szyba, dysze spryskiwaczy, czujniki deszczu, oświetlenia, ciśnienia w oponach, duży wyświetlacz, sterowanie z kierownicy, czujniki cofania, przyzwoite nagłośnienie, wygodne i dobrze wyprofilowane fotele, naprawdę dobre jakościowo materiały, bez skrzypiących plastików - wszystko ładnie dopasowane. Na największą pochwałę zasługują właściwości jezdne - auto bardzo dobrze trzyma się drogi, a podwozie radzi sobie z dziurami na drogach. Jedynymi wadami jakich dopatrzyłam się w nowej Fieście jest ilość miejsca z tyłu - nie ukrywam, że mogłoby być z tym lepiej. Miło by było powrócić także do starych, sprawdzonych silników 4-cylindrowych, ale te z nowej generacji też dają radę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc silnika jak dla mnie wystarczająca na jazdę po mieście, jak i trasy. 3 cylindry mają charakterystyczną kulturę pracy, ale po tygodniu można się przyzwyczaić.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna skrzynia biegów, nie ma żadnych problemów z ich zmianą.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko idealnie rozłożone na desce rozdzielczej. Osoba o wzroście powyżej 190 cm może mieć trochę problem z miejscem jako kierowca, ale to średnie autko jest idealne dla średnich ludzi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewanie foteli działa idealnie, także klimatyzacja jest bardzo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mogłoby byś troszkę więcej miejsca.
5,0
Wyciszenie
Silnik sam w sobie pracuje bardzo cichutko, a ponadto wnętrze jest bardzo dobrze wygłuszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do największych kosztów utrzymania będą należeć póki co przeglądy serwisowe, ale byłam tego świadoma kupując nowe auto. Co bardzo mnie zaskoczyło to realne spalanie - 5,7l/100km (60% trasa/40% miasto - komputer pokazywał 5,6l/100km).
5,0
Stosunek jakość/cena
Ford Fiesta zdecydowanie zdeklasował swoich rywali w tej klasie jeśli chodzi o jakość oraz oferowane wyposażenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d