Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VIII Hatchback 5d

Pejo_15, ponad rok temu
Silnik 1.1 75KM 55kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d 1.1 75KM 55kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,86
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalenie. W ziemi w cyklu mieszanym 5,1 l/100 km na trasie 42 km w obie strony. W lecie 4,7 l/100 km. Na długi trasach np. do Warszawy 269 km średnie spalenie 4,2 l/100 km. Maksymalny dystans pokonany na jednym baku paliwa 849 km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Przerywanie połączenia na kablu USB przy korzystaniu z Android Auto- wymaga wypięcia i wpięcia jeszcze raz wtyczki USB.
5,0
Całokształt
W segmencie B nie znalazłem auta z lepszym stosunkiem ceny do wyposażenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny o niskim spalaniu do miasta i wypady na dłuższe trasy 2-3 razy w roku. Do jazdy codziennej w zupełności wystarczający
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna z krótkim skokiem lewarka, nie hacząc przy zmianie biegu
5,0
Układ jezdny
To najlepiej prowadzące się auto w segmencie B, lepszego nie prowadziłem. Bardzo precyzyjny i responsywny układ kierowniczy.
5,0
Karoseria
Po 2 zimach zero korozji, drobne odpryski na masce od kamyków, ale zabezpieczenie antykorozyjne trzyma dalej.
Komfort
3,0
Widoczność
To tyłu słaba- mała szyba oraz małe lusterka. Do przodu bardzo dobra, gorzej w zakrętach przez duże słupki A
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i tam gdzie powinno się znajdować
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w lecie bardzo wydajna i przyjemnie działająca. W zimie dzięki żaluzją na chłodnicy wnętrze bardzo szybko się nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca na nogi, spory zakres regulacji fotel i kierownicy. Z tyłu już trochę gorzej. Mam 184 cm wzrostu i sam za sobą usiądę ale kolanami trę już o fotel kierowcy za to miejsca nad głową jest wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
Do 90 km/h ma się wrażenie jakby jechało się autem o segmenty wyższym. Można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwsze wymiany oleju w ASO ok. 480 zł spodziewałem się większych kosztów. Dalej serwisuje sam i koszt łączyn wymiany filtrów i oleju to ok 340 zł. Po 35 tys. na razie problemów mechanicznych i elektrycznych nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeden z lepszych w segmencie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 35 tys. pękła przednia szyba- naprężenia karoserii po postawieniu na noc auta jedna stroną na wyskoki krawężniku. Szyba grzana - koszt w ASO 4600 zł brutto. Udało się zmieścić w ubezpieczeniu na Auto Szyby. Ustawienie zbieżności po pierwszym roku - lewa strona do ustawienia, ale była w górnym zakresie tolerancji. Czasami gubi połączenie telefonu z Android Auto- wyjęcie wtyczki z gniazda USB i ponowne włożenie eliminuje problem, który pojawia się raz na tydzień.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na tą chwile brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d