Zawieszenie
: Ma się wrażenie że się prowadzi auto o klasę wyżej przy wyższych predkosciach, wyciszenie i trzymanie w zakrętach.
4,0
Całokształt
Zgrabne, zwinne autko, ale raczej tylko dla dwóch osób. Nowa Fiesta w wersji ST line potwierdza to, z czego słynie Ford, jeśli chodzi o zawieszenie. Prowadzenie tego autka daje dużo frajdy, a ujęcie nogi z gazu w zakrecie powoduje nadrzucanie tyłu, wszytko dzieje się w sposób przewidywalny i łatwy do opanowania nawet dla kierowców z niewielkim doświadczeniem. W mieście można się poczuć jak król rond :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, mimo że trzycylindrowy, nie jest uciążliwy pod względem akustyki. Chętnie się wkręca do 5-5,5 tyś obrotów, powyżej to już trochę szkoda bo to tylkotrzycylindrowka. Po dwóch latach użytkowania ma się wrażenie że zaczyna brakować mu mocy i wersja ST byłaby bardziej odpowiednia :)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa jak należy.
5,0
Układ jezdny
Tak jak już napisałem... bajka. Jest troszkę bardziej twarde niż pozostałych wersji, ale nieprzeszkadza w codziennym użytkowaniu - jest to oczywiście subiektywna ocena
Jest też bardzo stabilne przy większych predkosciach, nawet przy 200 km/h. Ma się wrażenie, że się prowadzi auto o klasę wyżej.
4,0
Karoseria
Kilka odprysków po kamieniach, ale auto jest dość intensywnie uzytkowane. Zawsze można zabezpieczyć folią ochronną.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok, natomiast słupki tylne przeszkadzają.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Twarde plastkiki jak to w Fordzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chlodzi i grzeje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przestrzeni nie brakuje, natomiast z tyłu dramat nawet dla większych dzieci. Auto powinno być traktowane jako dwuosobowe.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone auto do 130 km/h, powyżej 140 zaczynają być slyszalne szumy opływowe, ale jak na auto klasy B nie można narzekać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Utrzymanie wliczone w ratę leasingu. Spalanie w mieście duże.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość plastików mogłaby być lepsza. Seat Ibiza dużo lepiej wykończony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka razy coś skrzypnelo z okolic pszednich drzwi od strony pasażera po 2 latach użytkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie żadnych problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 140KM 103kW
[l/100km]