Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VIII Hatchback 5d

Liton, 5 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Równie dobrze można by pokryć samochód skorupkami od jajek - podobnie by chroniły jak ten lakier.
4,0
Całokształt
Kupiony jedynie przez konieczność (zbyt długie terminy w VW). Wersja SYNC + dodatki. Służy jako samochód do pracy dla żony oraz po małe/średnie zakupy. Duże trzeba już niestety ładować na fotel pasażera z tyłu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo żwawy jak na takie małe autko, nie brakuje mu siły aby kogoś szybko wyprzedzić. Główne "ale" to jego paliwożerność, która bardzo skacze podczas przyśpieszania. Trzeba mieć naprawdę lekką stopę, aby jeździć nim oszczędnie.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje szybko i sprawnie. Aczkolwiek dla osób wyznających eco-driving - nie należy się sugerować cyferkami biegów zalecanymi przez komputer, a patrzeć na obrotomierz i spalanie. Inaczej w kołło pojawiają się absurdalne wartości spalania jak na tak mały samochód.
5,0
Układ jezdny
Krótko - bez zarzutów. Jak to Ford.
1,0
Karoseria
Jakiś kiepski dowcip, a nie lakier. Wiem, że EU wymogła zmianę bazy lakierów, ale to co się dzieje to dramat. Byle kamyk obijający się o niego na autostradzie zostawia ślad. Podejrzewam że gdyby ktoś/coś przejechał paznokciem, to też by zostawił ślad. Co do wyglądu - jaki jest koń, każdy widzi. Jeśli ci się nie podoba - po prostu nie kupuj.
Komfort
4,0
Widoczność
Ocena jest zaburzona, gdyż za pasażerem mamy fotelik dziecięcy, ale niestety.. Niejednokrotnie musiałem "odpychać" żonę do tyłu, gdyż razem ze słupkiem B blokowała mi większość widoczności na prawą stronę. Słupek C też przeszkadza, jednak tutaj skala problemu jest mniejsza niż wspomniana.
4,0
Ergonomia
"Mam długie nogi" - skutek jest tego taki, że albo mam wygodną pozycję dla rąk, albo dla nóg. Kierownica nie oferuje niestety takiego zakresu korekty, aby pozycja była optymalna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez najmniejszych zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca nie mam co narzekać, jako pasażer siedząc tak, aby nie miażdżyć dziecka w foteliku za mną - siedząc ze zgiętymi nogami mam jakiś 1 cm odstępu od kolan do deski rozdzielczej. Z wyprostowanymi - piszczele są kilka cm pod deską. Niby nie jest źle, ale w razie wypadku obawiam się o swoje kolana jako pasażer.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to komfort samochodów klasy C i D, ale da się wytrzymać, nawet podczas szybkiej jazdy. Głównie hałasuje silnik i opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki mały samochód - spalanie średnie z 10 tys km na poziomie 6,4 L razi mnie i to bardzo. Niemniej silnik daje dużo więcej elastycznosci niż moje poprzednie małe samochody, dlatego podciągnę ocenę do 4 gwiazdek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena wydaje się być dobrze dostosowana do tego, co ten samochód sobą prezentuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tydzień po wyjeździe z salonu - padła pompa spryskiwaczy przed kierowcą. Nie nazwę tego jakością.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta VIII Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d