Przeniesienie napędu
: To auto prowadzi się jak wyścigówkę. Nie wybrażam sobie jakie emocje panują w wersji ST3 - przyspieszenie 6s.
5,0
Całokształt
3 miesiące wybierałem auto. Nie jest problemem wydać 300 tysięcy na dobre auto. Problemem jest znaleźć w miarę dobre auto za niską cenę wśród aut tanich o najniższej jakości. Salony dilerów stały się moim drugim domem. Jeździłem próbnie wszystkim z segmentu B. Zaskakujące jak bardzo auta w podobnej cenie mogą się różnić jakością czy wyposażeniem. Podobał mi się Hyundai i20 oraz Citroen C3. Renault Clio dobrze jeździł, ale wyposażenie w swojej cenie miał bardzo toporne i ubogie. Forda zostawiłem na koniec. Kultura jazdy, sterowność, praca silnika od niskich obrotów, hamulce - zupełnie inna klasa, jak o oczko wyżej. Nadal mam sentyment do Citroenów, ale jazda próbna rozwiewa wątpliwości - Fiesta żwawo reaguje, doskonale się prowadzi, układ kierowniczy jak w aucie klasy dużo wyższej, od ponad roku żadnej wady fabrycznej, nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie lata, wszystko działa jak nowe. Może to kwestia tego że dbam o auto, a może po prostu jest solidnie zrobione. No więc po jeździe próbnej od razu zdecydowałem się na Fiestę. Po prostu więcej czasu spędzam w kabinie niż na oglądaniu auta. Prawdopodobnie kupiłbym je drugi raz, gdyby była wersja z automatem. Bardzo dobra ergonomia, wszystko na swoim miejscu, manualne sterowanie klimą, doskonała praca inforozrywki z Android Auto i Car Play, skrzynia biegów chodzi idealnie, gładko, lekko, cicho. Trochę gruby słupek A i niska jakość obrazu z kamery cofania - ale w żadnym innym aucie tej klasy nie widziałem lepszej. Praca silnika na autostradzie do 160km/h cicha i komfortowa jak na tej klasy auto. Każda Toyota przy tej prędkości zagłusza muzykę. Przy 120km/h można słuchać muzyki i cicho rozmawiać.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mniej miejsca dla pasażerów, ale osoba 180cm może jechać.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdże dynamicznie i to niestety dużo pali jeśli nie jadę w trybie Eco. Po mieście 9,5l, za miastem średnio realnie 7,5l. Ale nie oszczędzam - dynamiczna jazda bez przymulania, dynamiczne wyprzedzanie dużo wydawałoby się mocniejszych aut.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
[l/100km]