Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 5d

dodo34, 10 lat temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo oszczędny i niekłopotliwy w obsłudze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Trzeszczące plastiki
4,0
Całokształt
Dobre auto dla 2 osób. Ma kilka mankamentów (jak każde), ale z tym silnikiem raczej więcej pozytywów. Dziwi kilka niedoróbek (brak tapicerki na tyłach siedzeń w bagażniku, trzeszczące plastiki), ale generalnie to dobre pospolite wozidło.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry silnik. Przeszkadza tylko spora turbodziura. Pomógłby tu program (na 115KM). Przy 2-óch osobach i bagażu można swobodnie wyprzedzać ciężarówki, niestety powyżej 130 km/h dynamika już raczej marna, ale to auto głównie do miasta. Silnik, moim zdaniem, męczy się w mieście, gdzie często używa się tylko 1 i 2 biegu, często gasi i uruchamia. Za to na trasie daje komfort normalnej jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
W autach koncernu VW jest lepiej. tutaj precyzja przeciętna, choć lewarek chodzi lekko. Dla mnie 5-ty bieg mógłby być dłuższy (przy 130 km/h - ok 3000obr) lub po prostu przydałaby się szóstka na autostrady. Nienajlepsze zestopniowanie jedynki i dwójki na miejskie korki.
4,0
Układ jezdny
Silnik diesla jest dość ciężki i auto prowadzi się inaczej niż z lżejszym Ecoboostem. Jest OK, ale bez rewelacji.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu działają świetnie, więc przykładam mniejszą wagę do widoczności przy manewrowaniu. Nie mam zastrzeżeń, w dzisiejszej motoryzacji są pewne standardy (wzmocnione słupki A i B), które mają wpływać na bezpieczeństwo. Akceptuję to.
4,0
Ergonomia
Wbrew opiniom niektórych, moim zdaniem obsługa zestawu audio jest banalnie prosta. Bluetooth automatycznie łączy się z telefonem, mam od razu ksiazkę telefoniczną, ostatnie numery itp. Obsługa głosowa to raczej bajer, ale ciekawy. Nie mam problemów z obsługą i nie musiałem czytać instrukcji obsługi. Klimatyzacja automatyczna,którą posiadam, w tak małym samochodzie to fajny gadżet, ale w zupełności wystarczyłaby ręczna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewana przednia szyba...I wszystko jasne. Rewelacja. Szyba odparowana, odszroniona, bez skrobania. Poza tym bardzo rzadko w tym aucie parują szyby, w razie czego oczywiście jest głosowa opcja "defrosting" :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy B jest OK. W klasie więcej miejsca jest w Corsie, Punto czy Fabii. W Polo i Ibizie porównywalnie. Na tylnej kanapie zmieszczą się 2 osoby średniego wzrostu i jedno, na co będą narzekać, to nieco większy hałas (nadkola, silnik). Dzieci nie będą narzekać. Oczywiście na dłuższe wakacje tylko w 2 osoby.
3,0
Wyciszenie
Lexus to nie jest. Silnik diesla w małym aucie? No cóż. 1.4 TDI to nie jest, ale do benzyny mu daleko. Czuć lekkie wibracje na biegu jałowym, do 140 km/h jest akceptowalnie. Później już głośne szumy. Na tylnej kanapie głośniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części - OK. Droższe od Opla, tańsze od Toyoty. Ubezpieczenie? Złodzieje się raczej o to auto nie zabijają. Konstrukcja i silnik znany wielu, naprawdę wielu mechanikom. Spalanie - dość niskie, zależy od stylu jazdy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry. Można taniej kupić Fabie, droższe zdecydowanie Polo. Uważam, że ze względu na ogólną bezawaryjność zdecydowanie warte swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę trzeszczy jakiś plastik, jeden spalony bezpiecznik od zapalniczki. Reszta to części eksploatacyjne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnej interwencji to po 140 tys. tylko turbosprężarka, zmieniona na regenerowaną fabrycznie. Wraz z wymianą przewodu doprowadzającego olej i czyszczeniem miski olejowej. Operacja nie była droga i wykonana raczej z prewencji (już zaczynały się pojawiać ślady oleju na intercoolerze).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
5,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta VII Hatchback 5d