Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 5d

tomek424, 7 lat temu
Silnik 1.4 Duratorq TDCi DPF 70KM 51kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.4 Duratorq TDCi DPF 70KM 51kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ładna stylizacja i to tyle. Auto łatwo wprowadzić w poślizg a diesel w większe mrozy trudno uruchomić pomimo prawidłowego serwisowania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Coś łomotało z przodu. Serwis naprawił.
Silnik : Trudne uruchomienie diesla powyżej -15.
Układ elektryczny : Szybko zepsuło się sterowanie radiem z kierownicy.
4,0
Całokształt
Auto niby typowo miejskie ale i nadaje się spokojnie na dłuższe trasy. Małe, dobrze rozplanowane, w miarę dużo miejsca i kawałek bagażnika przy ciekawym wyglądzie. Auto może się podobać i zupełnie wystarczy dla czteroosobowej rodziny. Fiesta posiada jeszcze trochę głupstw w postaci ikonek na desce rodzielczej. Płatek śniegu świecący na żółto jest w zakresie od 0 do 4 stopni C a poniżej zera zmienia barwę na czerwony. Można domyśleć się, że jest śliska nawierzchnia ale to błąd - ta ikonka mówi nam tylko, że jest zimno. Druga rzecz - gdy koła Ci zarolują w miejscu to pokaże się ikona o poślizgu ale jak wpadniesz w poślizg i lecisz bokiem to nie zapali się. Głupia i bezmyślna elektronika psuje całokształt tego autka.
Wrażenia
3,0
Silnik
NIE KUPUJCIE TEGO AUTA W DIESLU, lepiej wybrać benzynowy. Do oszczędnych ten motor nie należy. Mam porównanie ze starym Saxo 1.5 Diesel. Stary klekot zużywał mniej paliwa niż ten nowy samochód. A jeżeli chcesz jeździć oszczędnie to tylko w trasie. A żeby nie zapchać filtra DPF to musisz silnik trzymać na obrotach. Jak nie chcesz naprawiać dwumasy to również nie polecam zamulać na niskich obrotach. Za to spalanie ON wzrośnie i zmusi was do kolejnego tankowania. Powyżej -15 auto jest trudno odpalić. Zastosowanie takiego diesla nie ma sensu. Wybierzcie tylko wersje benzynowe a nie będziecie mieć kosztownych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie nie miałem z tym elementem żadnych problemów. Ale jak na nowe auto... lewarek ciężko pracuje i mało precyzyjnie. Po nowym aucie spodziewałbym się czegoś lepszego.
2,0
Układ jezdny
W mojej Fieście mam założone dosyć dobre zimówki. Jeżdżę ostrożnie. Spadł śnieg, błoto pośniegowe a Fieste bardzo łatwo jest wprowadzić w poślizg. Nie wiem czy środek ciężkości jest wysoko ale Polonez jest lepszy w prowadzeniu i na pewno bezpieczniejszy jak ten samochód.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na małe auto jest w porządku. Łatwo ocenić jego gabaryty i wszystko dookoła widać.
2,0
Ergonomia
Ciekawy wygląd deski rozdzielczej psuje centralna część i masa przycisków od radia, którego obsługę należy przeczytać kilkakrotnie żeby zrozumieć. Podczas jazdy łatwo stworzyć zagrożenie. Ford chciał być na siłę nowoczesny a wyszło jak wyszło - lipa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W przypadku diesla należy pamiętać, że do temperatury ogrzewania trzeba trochę poczekać bo silnik długo się nagrzewa. Chyba każdy diesel tak ma i ten też. Ale jak się nagrzeje to jest w porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery dorosłe osoby to nie problem w tym aucie. To chyba największa zaleta auta miejskiego. Czterem osobom będzie w miarę wygodnie nawet na dłuższych trasach.
5,0
Wyciszenie
Co tu dużo pisać. Auto jest ciche. W chwili pisania mojej oceny, Fiesta jest nadal produkowana więc musi spełniać jakieś normy hałasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w miarę tanie ale spalanie tego diesla nie zachwyca. Mam lekką nogę, nie jeżdżę jak wariat więc i oczekuję małego spalania jak na tę klasę i pojemność.
4,0
Stosunek jakość/cena
Fiesta jest dość nowoczesnym autem o atrakcyjnej stylizacji i nie takim nudnym jak Opel czy Toyota, które są podobne do siebie. Forda Fiestę rozpoznasz wśród tłumu innych do siebie podobnych aut. Polecam ten samochód ale tylko z silnikiem benzynowym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nic się nie działo. Coś tłukło w przednim zawieszeniu. Nie wnikałem co to bo to służbówka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic się nie działo. Poza tym przy -16 ten samochód ciężko było odpalić. Moje Saxo po dwukrotnym grzaniu świec odpaliło od strzała a Fiesta nie miała ochoty...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Duratorq TDCi DPF 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.4 Duratorq TDCi DPF 70KM 51kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
5,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta VII Hatchback 5d